Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mout

En al geproefd?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat kan maar dan moet je maar weinig mash van de chocolade mout toevoegen. Heb je al je chocolade mout opgebruikt in je mash? Zo niet dan moet je een klein beetje in je mond stoppen en er op kauwen d...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Suiker kan maar dan vergist de suiker en niet de suikers uit de mout en wordt je alcohol wat scherper. Ik neem aan dat je juist mout wilde vergisten om de smaak. De geroosterde smaak van deze mout zal...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

De Mroost 900MD van Dingemans is een zogenaamde "chocolade" mout en wordt in bieren tussen de 1 en 5% van de moutstort gebruikt. Kenmerk is dat deze moutsoorten moeilijk te vergisten zijn. Je kunt bet...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Gist, Gist, Gist

Nu ben ik ervan op de hoogte dat elke soort drank, bier of wijn zijn eigen gist kan gebruiken maar waarom deze keuze wordt gemaakt is mij echt abracadabra. Verschillende soorten gist worden gebruikt ...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: wat heb ik verkeerd gedaan

Veel schuim dan is er zeker een vergisting gaande. Emmer lekt. Op zich niet zo heel erg wanneer de vergisting goed gaande is want er ligt dan een CO2 deken over je wash.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: installatie

Ik zou precies hetzelfde doen.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

De condenser heeft toch binnendraad anders kan je hem toch niet met de "nut" vastzetten want die heeft ook buitendraad. De gin basket vervangt namelijk de "nut".

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018

Jack dat is toch al 25 jaar hetzelfde!?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik zal wel iemand meenemen, weet nog niet wie er dan mee kan.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Vooralsnog ben ik ook van de partij 🙂

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: mijn alcohol is zo zoet

Beste koperstoker, de maker van het filmpje is zeker een bekende maar dat wil niet zeggen dat er betere recepten cq methodes zijn 😉

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Barstje gistingsfles

Yes hij is er weer 🙂

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: De stookforum BBQ voorbereiden

Leuk Jan, ik hoop dat ik er dit keer bij kan zijn. En wat leuk dat Heikos ons gaat vermaken met zijn muziek 🙂

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 225 / 343