Forum antwoorden aangemaakt

RE: Vergisting gaat mis. Help!

pH 4,3 is al behoorlijk laag. pH 3,5 is echt wel de ondergrens waar gist van houdt. Ik durf zo niet te zeggen of het melkzuur de boosdoener is maar ik zou dat ook niet toegevoegd hebben. En 100 ml is ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Vergisting gaat mis. Help!

Hoeveel melkzuur heb je gebruikt en wat was de pH voor en na de toevoeging? Waar meet je je pH mee strips? En indien met een pH meter, was deze gekalibreerd? Heb je je start SG gemeten en wat is je SG...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Ketel en klimaatkast

De volgende x op de rand en in de dekselrand een opengesneden slang monteren. Neem wel een siliconen slang.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Distilleerderij bezoeken

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy

Gistvoeding? De naam zegt het al, voeding voor gist wat je toevoegt aan je wash of mash of wort of most....

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Heldere likeur ?

Het bezinksel van de houtsnippers is geen olie Chris, die filter ik er ook uit. En inderdaad wanneer je de olie die het troebele er niet uit filtert dan blijft het troebel.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Druivenpulp stoken?

Ik neem aan dat je doelt op Grappa? Daar zijn geen vaste kruiden voor die ze gebruiken. Er bestaat een Grappa met een takje wijnruit in de fles maar er zijn ook Grappa's met basilicum gemacereed. T...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Wanneer het olien zijn die je eruit filtert, filter je waarschijnlijk ook een (groot) deel van je smaak eruit.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Je krijgt er icm Pure Yeast van Still Spirits hele schone alcohol door.

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Ja er zit verschil in verschillende (turbo)gisten. Ik vind de Prestige gist minder dan de Still Spirits Pure en Classic gist. Gewoon altijd helemaal uit laten gisten en al dan niet geforceerd klaren. ...

9 jaar geleden
RE: de geuren en smaken en hun chemische informatie

Heads klopt wel, ik verwarde heads me met de voorloop. Drukke dag gehad 😉

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: de geuren en smaken en hun chemische informatie

Ethylalcohol heeft een molaire massa van 46,06xx Ethylvalerate, ethylisovaleraat zijn esters die appel geur/smaak leveren en hebben een veel hogere molaire massa t.w. 130,18 en . M.a.w. de geur en sma...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

In de heldere likeuren zitten geen olien die onoplosbaar zijn in water. Wanneer je heldere likeuren wil dan zul je andere ingrediënten moeten kiezen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Christmas Ale

Christmas Ale is gebotteld en heeft al een tijdje staan rijpen. Nu ik weer een ander bier aan het brouwen ben is het ook tijd om er eens een te proeven. Lekkere koolzuur-sis bij het openen, rui...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Het zelf bouwen van een stookketel

Op de link staat ook een foto 😉 Veel plezier in China!

9 jaar geleden
Pagina 241 / 343