Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Botanical Gin Basket De zadels zijn inderdaad de rvs busjes en koperen dingen. Wanneer je die eruit haalt moet je niet meer rekenen op 92% ABV maar zal dat zeker lager zijn. Je krijgt dan een soort van alambiek, de reflux... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke suikers? Glucose (dextrose), fructose, sacharose en maltose. Die kun je allemaal door elkaar gebruiken. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Nee hoor werkt prima, je bereik wordt wel wat kleiner/korter maar ik lees eea toch enkel uit als ik in de buurt ben. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen. Ik ken hem niet dus durf daar niet over te zeggen. Ik heb inderdaad een VinBrite filter, wil je daar 25 liter mee filteren dan duurt dat doorgaans een uur of twaalf. Is de vervuiling sterk dan ben je ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen. Met zo'n gafzak filter je niet het gist eruit, gist is 4-8 micron groot, het zakt er dus gewoon doorheen. Een gafzak is m.i. ook niet het geschikte medium om gist eruit te filteren. Tevens neemt zo... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Schone alcohol in een eiken vat Ik zou er nog een flesje whisky essence bij doen wanneer je op iets van whisky hoopt. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Vandaag heeft de Christmas Ale 10 dagen staan gisten volgens het Ale-profiel van de conical fermenter stage 1. Eind van de middag is hij op stage 2 gesprongen, 7 dagen op 4 graden. Dat ga ik zonder gl... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen.
|
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Bij Fahrenheit staat een pijltje, wanneer je daar op klikt kun je het wijzigen in celsius. |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen. Bedankt voor de verduidelijking Nimrax, ik moest snel weg vandaar dat ik het niet op kon zoeken en een link kon plaatsen. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen. @Mariussenior, volgens mij heb je alles goed uitgevoerd wanneer je het filmpje van Jan gevolgd hebt. Dat e.e.a snel begint te bubbelen wil zeggen dat de vergisting op gang is gekomen. De hoofdvergisti... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe starten met stoken van methanol en ethanol Misschien heeft hij een modelvliegtuig?! |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle gist uit de wash halen. Hoe heb je je stookwijn gemaakt met gerst of gerstmout? Welke gist heb je gebruikt? Op welke temperatuur heb je eea laten vergisten en hoe lang duurde dat? Weet je het begin SG en het eind SG? Waarmee... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Zie ik daar een volgend uitstapje? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |