Forum antwoorden aangemaakt

RE: Smartstill ervaringen en tips

Veel wijsheid! 😉 Die eerder genoemde liter van 96% tegenover 8 kilo suiker en gist betekent dat het 1 liter van 96% tegenover zo'n 4,5 liter van 92/94% is.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Ik denk dat je deze bedoelt:

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Dat is een eenvoudig rekensommetje 😉 Je weet wat een liter alcohol van 96% kost. 8 Kilo suiker en een zakje gist (eventueel vloeibare kool) staat daar tegenover. De aanschaf van een ketel.... tja ho...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik heb limoncello gemaakt met gekochte alcohol van 96%. Ook heb ik limoncello gemaakt met alcohol van 94% (uit de T500). Ik gebruik dan iets meer alcohol en iets minder water. De limoncello die ik gem...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

en kan ik er 96% mee krijgen? Op welk apparaat doel je P? Op de Smartstill? Ik denk dat je beter voor een T500 kunt gaan, dan haal je tussen de 92 en 94% ABV

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Stoken met de T500, zonder zadels.

Ik zou voor een copper dome met condenser kiezen. Kleine investering waar je absoluut geen spijt van krijgt. Kies je ervoor om de zadels uit de kolom te houden dan moet je de uitstroom van de alcoho...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Je krijgt dan een soort van alambiek enkel de temperatuur wordt op een andere plaats gemeten. Bij de alambiek is dat in de top van de condenser en bij de kolom is dat bij de alcoholuitloop. Ik zou rus...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Rogge (testje gedaan)

Uitmaischen is niet echt noodzakelijk het zou enkel de viscositeit verbeteren wat weer gunstig is bij het spoelen.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dat is een redelijk mooi resultaat. Waarom niet nog een tiental minuten uitgemaischt op 75 graden? En begrijp ik ook dat je eea niet gespoeld hebt?

In forum Spirits

9 jaar geleden

Kun je ook iets zeggen over het bereikte SG van beide manieren?

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten.

Ik zou 100 ml weggooien. En als hij dan nog niet lekker ruikt zou ik meer weggooien.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Schone alcohol in een eiken vat

Ja ik wel. De Gin essences die ik bij stookwinkel heb gekocht zijn perfect om snel een lekkere hoeveelheid Gin te maken. Ik heb ook Absint met essence gemaakt en Amaretto.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Nieuw spelletje

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Munckerik het word geadviseerd,ik persoonlijk hou ook van de houtsmaak in mijn drank,maar ik zou na 3 mnd.even controleren of mijn vat niet te veel afgeeft,kost geen moeite en je weet of het naar jouw...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Mijn ervaring met een nieuw vat zijn anders dan menigeen hier schrijft. De Barrel 674 die ik gemaakt heb, heeft een jaar in een nieuw 5 liter vat gezeten en ik vind het zeker niet te veel hout wat ik ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 246 / 343