Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stook onderbreken

Ja je kunt je stook onderbreken en de volgende dag verder gaan. Uiteraard is je voorloop dan al weg. Nadeel is dat je het geheel weer moet opwarmen dus kost het extra energie.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Zitten en geen conserveringsmiddelen in de appel nectar? Van de Solevita pakken appelsap weet ik dat die er niet inzitten.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Nieuw spelletje

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Je had ook naar de link kunnen kijken die ik 5 dagen geleden al had gepost 😉

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Welke Houtchips voor neutrale alcohol

Klik ook zeker even op het rode woord "artikel" in de link, daar staat ook nog wat nuttige informatie 😉

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Welke Houtchips voor neutrale alcohol

Zoveel soorten hout, zoveel verschillende smaken. Wat bevalt je niet aan de smaak van Frans medium toast? Frans eiken geeft weer andere smaken dan Amerikaans eiken. De mate van toasting beïnvloedt de ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Rijst whisky

Alcohol percentage van ergens tussen de 5% en 19% Chris.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Tenzij je hem uitbreidt met een copper dome en condenser en/of een gin basket.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Diepvries fruit

Ik wou dat ik zo'n verrassing in mijn vriezer had 🙂

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Dit lijkt me een mooi ding voor mn T500. Ik kan echter niks over het gebruik van dit icm een T500 vinden behalve dat je de zadeltjes uit de kolom dient te halen. Hoe zit het bv met het koelen? Eric, d...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Een suikerstaafje op 33cl is m.i. voldoende. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de flesjes niet goed afgesloten zijn en dat de CO2 weglekt.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Wanneer je een zo hoog mogelijk percentage wilt bereiken dan raad ik je aan het topic T500 goed door te lezen. Hiermee is niet gezegd dat de T500 de enige ketel is die dit kan bereiken.

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Welke suikers?

Ja hoor geen enkel probleem. Wanneer je bv een Tripel brouwt vergist je ook verschillende suikers gelijktijdig namelijk de suikers uit de mout en de candysuiker.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Dumo's whiskey met gerstemout, de maïs methode

Mooi verslag Dumo. Ik ben benieuwd hoe hij gaat smaken. Vind je het niet zonde om suiker toe te voegen? Suiker beïnvloedt de smaak m.i. te veel en maakt e.e.a. wat scherper.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Diepvries fruit

Hetgeen je vergist is suiker en het maakt daarom niet uit of fruit vers is of ingevroren is geweest.

In forum Recepten

9 jaar geleden
Pagina 245 / 343