Forum antwoorden aangemaakt

RE: Net Begonnen met fruit vergisten (titel aangepast)

Totdat de vergistbare suikers op zijn.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: wie heeft een recept voor druiven?

ChrisV heeft wel wat voor je.

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Geur na stoken

Laat e.e.a. maar langer staan dan een week zodat het goed klaart. @CaPo70, wat versta je onder natuurproducten?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Geur na stoken

Arnold, geef ons wat meer informatie a.u.b. Welke gist gebruik je? Hoelang laat je eea vergisten? Gebruik je vloeibare koolstof tijdens het vergisten? Heb je deze scherpe geur altijd of soms? Waar st...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken

Zeker weten, een interessante en leuke hobby. En het is ook steeds maar afwachten of je de beoogde resultaten haalt.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Peren recept

Ik zou zoeken waar het lekt. Zolang de vergisting gaande is zal je mash geen infectie oplopen, de CO2 ligt er als een deken overheen. Maar zodra de vergisting is afgelopen is de overdruk weg en kan er...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Ik gebruik ook nooit een jodium test overigens. Maar bij aardappel zou ik het toch zeker overwegen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

@Timoschenko, de vraag over het uitmaischen en duivenvoer was bedoeld voor Lummel 😉 Het lijkt er op dat deze gerst onbehandeld is dus blijft het vreemd dat er geen zetmeel omgezet is in suikers. Ik ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Hoe zie ik het verschil tussen rubber en siliconen

Daar heb je weinig aan want dat zijn siliconen sponzen en die sluiten niet goed af.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Ik heb deze veer ook al een tijdje , na gebruik goed drogen en de veer insmeren met een beetje olie ze roesten nog al snel Roesten zou eigenlijk niet mogen, zal wel chinees stainless steel zijn dan 🙁

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten.

Uit het draadje blauw destillaat: quote author="JohnDoe"] Blue Spirit Sometimes the spirit may get a slight blue tinge to it. This is usually a sign that you've used too much nutrient in the wash. ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Hoe zie ik het verschil tussen rubber en siliconen

Wanneer je zeker wilt zijn kun je inderdaad wat Chris zegt doen, een siliconen matje van de Action kopen en zelf wat snijden. Ik gebruik ook weckpotten voor bv Limoncello te trekken, lekker een grote...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Een jodiumtest laat snel zien of er nog zetmeel in je mash zit. Verkleurt dit dan is er nog zetmeel aanwezig, blijft verkleuring achterwege dan is alle zetmeel omgezet in suiker(s).

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Heb je niet uitgemaisht op 73-75 graden? Dat is de optimale temperatuur voor de werking van alfa amylase. Is het duivenvoer niet behandeld?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

€1,95 en gratis verzending naar Nederland.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
Pagina 249 / 343