Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Toch wel vreemd dat er ook niet een beetje meer zetmeel omgezet is, je zou verwachten dat er meer dan genoeg enzymen aanwezig waren. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Vandaag rechtstreeks uit de volksrepubliek, deze aquariumborstel! Soms zou je wel eens met een borstel wat verder in een buis of slang een vervuiling weg willen poetsen. Deze borstel heeft een flexi... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Overigens kan ik zelf het antwoord eigelijk al geven, in de ton met gemout gerst en ongezoet gerst zit een paar liter meer waarschijnlijk een rekenfoutje geweest. Dus dat zou het verschil tussen 102 e... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Werken met mout is een fluitje van een cent zeker met een Grainfather 🙂 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: fermenteerprobleem bij wodka maken Ik zou eerst een kijken hoeveel SG de aardappelprut oplevert. Alles wat je er aan mout of suiker bij doet zorgt ervoor dat het de suikers van van de toevoeging vergist. Wellicht een jodiumtest uitvoer... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Nee gelukkig niet. Ik had het batterijtje vervangen en alles weer geijkt dus hij geeft alles keurig aan. De christmas ale zal niet erg sterk worden vrees ik. Zit nu op 5,2% en met een beetje geluk kom... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Jan, SG blijft lang hangen omdat de vergisting op zijn einde loopt 😉 (waarschijnlijk einde van de dag weer een puntje eraf) En de temperatuur blijft zo mooi constant met de conical fermenter. Beide to... |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Die van mij is kapot, blijft al een hele tijd op hetzelfde SG en temperatuur hangen.... hahaha. De conical fermenter is dubbelwandig dit in tegenstelling tot de meeste cct's die enkelwandig zijn en ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje Geduld is een schone zaak Raymond 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Materiaal voor de beginner Regelmatig proeven leert snel hoe e.e.a. zich ontwikkelt. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
|
9 jaar geleden |
|
|
9 jaar geleden |