Forum antwoorden aangemaakt

RE: Nieuw spelletje

Ah die!

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Ik heb er geen beeld bij 😉

9 jaar geleden
RE: Meten en weten

In pils zitten nog restsuikers en dit samen met de aanwezige alcohol levert geen betrouwbaar beeld.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Eau-de-Vie van stoofperen?

Dat kun je meten met of een refractometer of een hydrometer. Het kan nooit zomaar te hoog of te laag zijn, dat bepaal je zelf. Stel je hebt een start SG van 1.075 en na vergisten kom je uit op 1.000 d...

In forum Spirits

9 jaar geleden

9 jaar geleden

Ik zou eerst het SG meten wanneer je ze gekookt hebt. Is dat te laag naar je zin dan kun je suiker toevoegen, vind je het te hoog dan kun je water toevoegen.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Wanneer het je te doen is om de stoofpeertjes-smaak in je eau de vie te krijgen zou je de peertjes zoals gewoonlijk kunnen bereiden en die dan vergisten. De suiker zorgt voor de alcohol en de stoofpee...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Christmas Ale

Dat zal zeker werken, dat is ook het principe van de glycol cooler. Moet je nog wel ice-packs blijven vervangen maar dan wat minder frequent. Het is een elektrische koelbox, ik kan ook overwegen om e...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Dumo, nog 4 te gaan haha 🙂 Totdat ze nog meer kleurtjes gaan uitbrengen......

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Toen ik vanochtend kwam kijken stond het pompje te draaien en ik zag de temperatuur weer dalen dus ik denk dat de koelbox de temperatuur ook goed laag kan houden, ondanks dat het deksel iets open staa...

9 jaar geleden

Even een kleine update. De vergisting gaat rustig door. De afwijking tussen de temperatuur van de Tilt en die de conical fermenter aangeeft is slechts een paar tiende. Ik vermoed dat het gistende jong...

9 jaar geleden
RE: Graan: Filteren of niet?

Wanneer je de bostel spoelt wordt je rendement hoger en zodoende je alcoholpercentage. Gooi je je bostel bij de te vergisten wort dan houd je m.i. te veel gist in je mash en dat wil je niet mee stoken...

In forum Spirits

9 jaar geleden

In bostel zit, als je goed gespoeld hebt, geen suiker(s) meer dus daar kan gist niets mee. In de kafjes kunnen uitgeloogde tannine of loogstoffen zitten en dit zorgt voor (ongewenste) smaakafwijkingen...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Laat je de bostel mee vergisten?

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Leuk speelgoed sj44k. Op linkjes die je bijgevoegd hebt staat een heel keuzemenu van randbenodigdheden. Wat heb je er allemaal bij nodig? Moet je de software van de Tilt Pi downloaden op je pc en dan ...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
Pagina 251 / 343