Forum antwoorden aangemaakt

RE: Christmas Ale

Omdat ik toch de capaciteit heb en voldoende ingrediënten maak ik 20 liter ipv 15. Voor de mouten heb ik de volgende gekozen: 6,61 Kg Pale Ale mout 7 EBC (Dingemans) 0,44 Kg Biscuit mout 50-70 EBC (...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
Christmas Ale

Omdat het weer bijna kerstmis is en omdat ik van een traditioneel kerstbier houd is het nu tijd om een Christmas Ale te gaan brouwen. Het is een interpretatie van een recept van David Heath.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten.

Quirijn, het blijft een hardnekkig misverstand dat spiritus voornamelijk uit methanol bestaat. Uit de rest van je verhaal denk ik ook dat je ethanol verwart met methanol. Brandspiritus, meestal kort...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whisky mash maken van mout met de koelbox methode

Mijn start SG was 1.066.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Uiteraard kun je dat doen indien verdund tot 40% maar desinfecteren is niet nodig. Wanneer je gaat maischen ga je toch koken. De Grainfather high performance reiniger is ook niet bedoeld voor na het s...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Hoi Lummel, de 10 filters voor 8,95 zijn specifiek voor de airstill en die van 5,95 is voor het EZ filtersysteem.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Wat betreft de triple disttiled from any still, dit heeft denk ik niet te maken met de oude naam van de Pure Yeast, maar dat ze dus aangeven dat alcohol van 80% mogelijk is uit aparaten die dat kunnen...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Nederlandstalige Grainfather instructiefilmpjes

peg moet ppg zijn zie ik nu maar mijn spellingscontrole verandert dit steeds 🙁

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Parrot

Leuk ras, ik heb ook een border 😉

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden
RE: we zijn in het café,dus bar babbels.

Leuk experiment, kleurt het de alcohol ook net als bij eiken?

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

De peg waardes zijn geen vaste waardes want neem bv candy suiker, die krijgt bij Grainfather een ppg van 36 en in het overzicht van brewersfriend een ppg van 38. Dus wil je op papier een hoger te ve...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Dumo, ik heb nog een overzicht met ppg waarden voor diverse mouten en andere fermentables gevonden. Dit zal je beter helpen 😉

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: we zijn in het café,dus bar babbels.

Heb je dat in een vaatje gedaan Chris of gewoon een stukje in de alcohol gedaan?

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Ik zou ook denken dat je hem vochtig zou moeten opslaan. Om hem te gebruiken moet je ook eerst de zouten eruit spoelen door er een hoeveelheid water door te laten lopen. Ik denk dat je hem beter in he...

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Parrot

En is je hond een Border Collie?

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden
Pagina 254 / 343