Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Christmas Ale Warmte wordt beter vastgehouden door de conical fermenter. Om e.e.a. op een lagere temperatuur te houden moeten er regelmatig ice-packs vervangen worden. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Toevoegen tijdens het stoken. ..... 2 enorme knallen uit mijn T500, wat zou dat toch geweest zijn ? Ik zou er ook bang van worden. Hing je alcoholuitloop vrij, dus niet ondergedompeld in de alcohol? Ben je wel doorgegaan en is... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Hij gaat lekker, net de ice packs vervangen. Waterslot is ook begonnen met bubbelen. Nog een graadje en we zitten op 19 graden. Dat zal hij wel lang vasthouden. Die conical fermenter is echt een uit... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Ik kreeg de koppeling voor de koudwateraanvoer maar slecht lekvrij. Hij zit dan ook muurvast nu 😉 Hij koelt gestaag door van 26 graden tot de streeftemperatuur van 19 graden. Daar moet hij 10 dagen ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale En de koelpomp is aangesloten en doet zijn werk !! |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Jan, alles zit in de cct !! ? Geen verstoppingen meer gehad. Weer lichte paniek toen ik de wort vanonder de duel valve over de vloer zag stromen. Ik was vergeten het rode kraantje dicht te zetten ha... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Volgens mij is het filter met whirlpolen er weer afgevlogen (het zwarte afdek dopje was ik al kwijtgeraakt, zal wel ergens rond dobberen). Ook nog een kapot siliconen ringetje bij de wortkoeler? Geluk... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Even lichte paniek, ik had met roeren even niet in de gaten waar de pompfilter zat en die had ik er af gestoten 🙁 Snel alles in een gistvat pompen dacht ik maar de pomp was in no time verstopt. Met ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Ideaal om een giststarter op temperatuur te houden 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Ik gebruik voor dit bier een vloeibare gist van Wyeast, de London Ale 1028. Gisteren een starter gemaakt..... herken je het plaatje onder de erlenmyer Jan? |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Dat is dan weer mijn hobby binnen de hobby 🙂 Gewoon omdat ik geen ketels kan bouwen hahaha. |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Dadelijk gaat het waarschijnlijk ook nog lekker ruiken met al die kruiden. Jan.... je moet aan de Grainfather 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale De pre-boil SG is 1.046 met een pH van 5,2. Nu we een mooie rollende kook hebben gaan we stapsgewijs wat ingrediënten toevoegen. Als eerste 22,76 gram Challenger hop, die gaat 60 minuten meekoken.... |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale En na het maischen tijd om met 12,4 liter spargewater Te spoelen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Christmas Ale Nee nog niet, hij staat ontsmet te wachten. |
9 jaar geleden |