Forum antwoorden aangemaakt

RE: Nieuwe speeltjes!

De koelpomp stuur ik je morgen op, dan kun je toch nog beginnen aan je kerstbiertje te brouwen ? Wellicht kun je een emmer met koelwater in je voormalige klimaatkast zetten ? Geweldig!! Als ik de pa...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Tegen de tijd dat de chiller er is moet je me een seintje geven Jan, dan kan ik nog een whirlpool paddle mee laten komen.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Still Spirits absint heb ik hier ook nog een halve liter staan en de amaretto (moest een zakje bij) ook erg lekker 🙂

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Ik vond dat je de Gin (classis en blue jewel) meteen goed kon drinken.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Nou dan stop ik met verdunnen 🙂 Je kunt 20 liter met een EZ patroon filteren, wat ik doe is de 10 liter er altijd twee keer door laten lopen.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Flessenwater heeft een heel goor smaakje, dat proef je wellicht niet direct maar als je stoned bent en je zintuigen meer open gaan staan proef je het heel goed. Maar blikjes spa blauw is wel een optie...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Jan weet jij zeker dat de cartridges van het EZ systeem alcohol van boven de 80% kan filteren? Als dat zo is dan zou dat te gek zijn.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Reinigen en ontsmetten van brouw- en stookketel en lege flessen

Stop maar in je handbagage 🙂

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Reinigen en ontsmetten van brouw- en stookketel en lege flessen

Ik heb whisky een jaar in een 5 liter vaatje opgeslagen en het resultaat is erg goed. In een origineel whiskyvat moet het minimaal 3 jaar en 1 dag om het whisky te mogen noemen. Het advies voor 5 lite...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Appels met Alcotec Fruit Turbo

Wanneer je dode gistcellen (lang) in het vat laat dan treedt er autolyse op, het uiteenvallen van dode gistcellen. Hierbij komen aminozuren en enzymen vrij die op hun beurt weer eiwitten afbreken wat ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

De Tilt is een leuk apparaatje, ik ben er tevreden over. Werkt ook goed middels bluetooth in mijn cct. Je hoeft geen monsters meer te nemen, monster die ik altijd weggooide dus dat was weer verlies.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Wat ik op diverse fora lees is dat er wordt getwijfeld aan het tellen van de belletjes. Maar in neem aan dat ze daar wel goed over nagedacht hebben. Leuk speeltje!

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Een weekend stoken, wild eten en genieten, wie gaat mee naar Zweden?

Mooi dat je om bent Nimrax! Mij dronken voeren is zo gebeurd 🙂 Ik help wel mee met het slachten, heb weliswaar geen koksopleiding maar mag mezelf een goede amateur kok noemen.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Hoe noteren jullie je recepten/maceraties?

Lummel noteert hier op het forum al heel veel 🙂

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Nieuw spelletje

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
Pagina 256 / 343