Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Nederlandstalige Grainfather instructiefilmpjes Kun je hier iets mee? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nederlandstalige Grainfather instructiefilmpjes PPG = points/pound/gallon Dit is altijd een referentie t.o.v. een gallon. Hoeveel SG heb je uit hoeveel kilo mout gehaald en zit dan in zoveel gallon. PPM= phenol/part/million Dit heeft betrekking ... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Shawn stook tijdlijn Ik vrees dat je het niet uit elkaar kunt krijgen. Heb geen ervaring met eau bain marie maar is het niet zo dat bij deze wijze de gist niet kapot gaat? |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Shawn stook tijdlijn Ik denk wanneer je je pulp mee wilt stoken je de gist en pulp niet kunt scheiden. |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten en smaak Het is een hobby binnen een hobby Nimrax. Sommigen vinden het bouwen van een ketel leuk en een ander kijken naar meetresultaten, maar allemaal vinden we stoken leuk 😉 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten en smaak Wanneer ik bij part II het OG middels het dropdown menu op SG zet en daar 1.085 invul en bij FG (Brix WRI) 6.5 (dan op upgrade klikken en wort correction factor op 1.0) dan zie ik Alcohol by volume 11... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten en smaak Hoe meet je je SG Ronnie? Wanneer je hier je gegevens bij part 2 invult (SG 1.085 en FG 6.5 Brix) dan zie je dat alle suiker op is (nog wel je correctiefactor invullen). |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuw spelletje
|
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Om de boel een beetje gelijk te trekken sluit ik me bij Computerfelix aan 😉 |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Het spoelen is niet enkel voor bier belangrijk maar voor alle wort die je maakt met granen. Het spoelen dient ervoor om alle (laatste) suikers eruit te halen en in je wort te krijgen. Hoe meer suikers... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Hydrometer vraag Het aflezen levert ook nog wel eens verwarring op. Waar lees je de juiste waarde? Is dat waar de vloeistof de hydrometer raakt of lees je het af ter hoogte van het dal van de vloeistof. Meestal is dat... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Nederlandstalige Grainfather instructiefilmpjes Top Jens, en aan jullie beiden; nogmaals excuses voor de stomme fout die ik heb gemaakt bij het doorgeven. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nederlandstalige Grainfather instructiefilmpjes Klopt maar stel dat iemand 13 kilo mout in die grainbasket probeert te proppen. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Parrot Geweldige vondst! |
In forum Vraag en aanbod |
9 jaar geleden |