Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

ik heb 2 tonnen staan die exact het zelfde zijn gemaakt. Ik ga een beetje uit van een neutrale smaak en dan heb ik de vergelijking met de t500 en helm ook gelijk te pakken. Bovendien ben ik ongelofeli...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Wacht je niet op de helm met condensor?

9 jaar geleden
RE: Shawn's rum

Wat was je start SG en wat is de alcoholtolerantie van je gist?

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

De pre-DMS kan na het koken ook weer geactiveerd worden en zo weer DMS worden, daarom moet je zo snel mogelijk je wort koelen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

Een infectie is voor bier of wort even "erg", je krijgt ongecontroleerde gisten die "meehelpen". Je hebt dus minder invloed op je smaak die je eigenlijk zou willen. Maar de kans op infectie is wel kle...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom Jack. Voor wat betreft de T500 is er hier al veel over geschreven.

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Whisky mash maken van mout

Alle gist zal wel iets doen maar specifieke gisten vormen voor bepaalde dranken specifieke esters. Esters die je graag wilt.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Je moet voor mout ook geen turbogist gebruiken maar whiskygist (als je whisky wilt maken) of wodkagist (als je wodka wilt maken). Deze bijvoorbeeld:

In forum Recepten

9 jaar geleden

Nee het is een wijngist. Je bent in de war met giststop denk ik.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Je kunt uiteraard iedere gist gebruiken die je wilt maar waarom een wijngist en geen whiskygist?

In forum Recepten

9 jaar geleden

Dan zou ik op zoek gaan naar een schrootmolen of naar iemand die er een heeft.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Ik zou het niet in de blender doen maar in de schrootmolen. De meellichaampjes moeten breken maar de kafjes moeten heel blijven.

In forum Recepten

9 jaar geleden

In tegenstelling tot de reflux zal de temperatuur gaandeweg steeds hoger oplopen. De temperatuur bij de alambiek met condensor is meer een leidraad voor de fase van stoken waarin je bent aanbeland. De...

9 jaar geleden

Het totaal moet je aanvullen totdat het 24 liter is dus wanneer je je truukje drie maal uitvoert even een rekensommetje maken. Je krijgt dus voor het koken 3 keer een pan met 8 liter wort. Even een st...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Nee 2 kilo op 8 liter is prima. Zorg dat je spoelwater ook dezelfde temperatuur als je maisch out (dus 78 graden). Dus je moet ook nog een tweede pan op het vuur zetten 😉

In forum Recepten

9 jaar geleden
Pagina 278 / 343