Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Smartstill ervaringen en tips Het is heel simpel; volgens de Nederlandse wet mag je zonder vergunning niet in het bezit zijn van een stookketel. Dus hoe zou je dan alcohol willen stoken? Er is overigens een topic dat over wet en r... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken 20% kan hoor dat geloof ik best alleen de vinometer vind ik erg onbetrouwbaar ook met verdunnen. Een hydrometer is betrouwbaarder. Heb je geen SG gemeten? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Wanneer er nog suikers zijn die niet vergist zijn, geeft de vinometer een verkeerde waarde. Ik weet niet wat de alcoholtolerantie van deze gist is maar bij 20% zal het snel over zijn. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Goed om te horen dat er weer leven in zit Rob. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Vind je bier niet lekker of vind je pils niet lekker? Er zijn zoveel verschillende bieren (die je kunt maken). Ik heb ook en een T500 en een Grainfather en heb van beide geen spijt. Wanneer ik bier... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik heb net (dat doet ie anders nooit hoor) de deksel van de gistton gelicht en de Tilt schoongemaakt en weer snel gesloten. Ahhh Rob, ook jij doet aan heiligschennis 😉 Dat de Tilt soms weer een wa... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken De SG stond na een week op de Tilt nog steeds rond de 1.146 en de temperatuur op 26,5 graden. Het is dus moeilijk om het alcoholpercentage vast te stellen. Rob, je kunt met de Tilt heel makkeli... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Dat snap ik Daan, dit was dan ook richting de topicstarter 😉 Ik denk dat de omgevingstemperatuur plus de extra warmte van de vergisting de boosdoeners zijn. Gecontroleerd vergisten zou een oplossing k... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Ik denk ook dat je je eerder af moet vragen waarom je een restart nodig hebt. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Shimmery Liqueur Lijkt wel shampoo uit de jaren 60 |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Wanneer de forumbeheerder aan heiligschennis doet mogen wij het ook 😉 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Anders verkoop je toch je T500 Rob...... 🙂 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Suiker toevoegen aan een whiskymash zal me wel op kritiek komen te staan, maar wedden dat het werkt 😉 Veel success! Heiligschennis Jan, foei. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik heb de dextrose ook toegevoegd aan de cider en het viel reuze mee hoor. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Bekende zakken 😉 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |