Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wel of niet tevreden met de Still Spirits parrothead? Vandaag eindelijk de parrothead kunnen gebruiken in combinatie met de copper dome en condenser. Het stukje slang zoals Kapisjon gebruikt heeft heb ik ook toegepast maar het was niet echt een succes. I... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Wat je al eerder schreef, stoken is leuk en brouwen een kunst. Ben nu bezig met whisky, dat is nog leuker en een combinatie van brouwen en stoken. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Dank je maboc |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Goeie tip die ik zeker ga proberen. Het lang laten liggen is wel moeilijk hoor ik wil iedere keer wel proeven hoe de smaakontwikkeling is. Bij een tripel merk ik wel dat het langer laten liggen erg po... |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Ben sinds kort weer aan het werk. |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat vinden jullie van een meeting? Of een BBQ bijvoorbeeld? Die moeten nog wakker worden Jan. Je weet wat ze stoken en dus drinken 🙂 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Wanneer je geen bottelsuiker toevoegt en toch voldoende koolzuur krijgt dan krijg je toch ook een residu in je flesje? De koolzuur komt van restsuikers die alsnog vergisten in je flesje (de hergisting... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik bedacht me vanmiddag ook dat het eerder stoppen met de vergisting en daarna gaan bottelen met bottelsuiker geen goed idee zal zijn. De resterende suiker plus de bottelsuiker zullen dan op fles verg... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat vinden jullie van een meeting? Of een BBQ bijvoorbeeld? Leuk idee, als het in mijn planning past wil ik er graag bij zijn. Qua locatie ligt west Brabant toch echt het meest centraal 🙂 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Dat was ook een lekker biertje Auke. Ik had zo'n liter of 20 en dat is op een feestje bijna allemaal opgegaan. Ik meet ook na het bottelen niet meer. Het vergisten doe ik ook in de klimaatkast, lekker... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Goeie tip, ga ik ook proberen |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat kunnen we met een Tilt goed in de gaten houden 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Klinkt goed. Alleen die apfelweynhefe is hier niet te krijgen dus ga ik met de champagnegist aan de slag. |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Hoi Rob, waarom gooi je er nog 2 kilo suiker bij? Is dat om meer alcohol te krijgen? en beïnvloed dat de smaak niet? Wat is een zakje appelsapgist? |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Dank, na zo'n "zware" tweede werkweek heb ik hem wel verdiend 🙂 |
9 jaar geleden |