Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Hobby bierbrouwen Vanavond geen bier voor mij, ik heb een wijnproefavond met de wijnclub. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Deze is 5,4% dus niet zo hoog. Voor mijn tripel, die 8,3% is heb ik 8 gram per liter gebruikt. Schuimt ook goed en ook de schuimhoudbaarheid is prima. Sorry voor de foto Dumo 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Dank je Rob! Het is een hele mooie schuimkraag die ook nog lang stand houdt en dat komt de smaak, die ook goed is, enkel ten goede........ weekend 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Mijn Irish Red met 7 gram suiker per liter voor de hergisting. |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dat ligt er aan hoelang je bezig was voordat je onder broken werd. Liep de alcohol al en hoeveel had je als als voorloop? Wanneer je de voorloop al hebt gehad en je moet even onderbreken dan is dat ge... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik vind dat ook behoorlijk veel maar Jan gebruikt ook 12 gram per liter. Het zal wel gaan knallen bij Jan. Ik wacht nog even op de resultaten van Jan, houdt hij het droog dan durf ik die 12 gram per ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Ach 400,-- valt nog wel mee. Die koeler zal ook wel prijsverhogend werken vrees ik en zonder koeler is hij al minder interessant. Met koeler kun je ook een cold crash uitvoeren. Kan een leuke aanvulli... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Oei dat is vervelend! Welk type fles heb je gebruikt? |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik was even vergeten dat je het gist natuurlijk nodig hebt voor het vergisten op fles. Nu zijn er wel verschillende pads en ik denk (maar weet niet zeker) dat de grofste pads wel gist doorlaten. |
9 jaar geleden |
|
RE: Eerste stook?? Daar heb ik geen ervaring mee. Dacht niet dat bakkersgist bekend staat om zijn scherpe smaakafgifte bij vergisten. Sommige turbo gisten kunnen dat weer wel. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Eerste stook?? Een turbo gist? Wat noem je gewone gist? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
Nieuwe speeltjes! StillSpirits heeft weer nieuwe speeltjes, leuk voor puristen of hen die geen klimaatkast willen of gewoon leuk erbij 🙂 Jan laat je ons weten wanneer eea leverbaar zou kunnen zijn en wat de ... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! In een 5 liter vaatje is eea al na een maand of 3 tot 6 goed. Dat heeft te maken met de contacttijd van de whisky tot het oppervlak. Een tweede batch zou langer in het vat mogen. Gootsteen verstopt ... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ziet er goed en lekker uit Jan. Wanneer je echt alles kraakhelder wilt hebben dan moet je deze filter eens gebruiken. |
9 jaar geleden |
|
RE: Eerste stook?? Welke gist heb je gebruikt? Filtreren over kool kan helpen maar je kunt dan ook smaak verliezen. Tweede stook maakt alles weer wat zachter. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |