Forum antwoorden aangemaakt

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Ik gebruik ook een vulpijpje Rob, erg handig en geen geknoei 😉

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden

Die 4 gram in de fles zal het percentage vast niet met een geheel procent verhogen, dat heb ik niet meer gemeten. Ik denk dat het het alcoholpercentage met een half procent verhoogt.

9 jaar geleden

Ik houd ook wel van veel bubbels. Bij mij zijn er gelukkig nog nooit flesjes ontploft. Nu ben ik ook best wel voorzichtig met suiker toevoegen want een tripel mag ook wel meer koolzuur bevatten. Bij...

9 jaar geleden

Ik maak een denkfout. Dacht aan de grammen per liter bij mijn bier en vergeleek dat met de 4 gram op eenderde liter. Voor een tripel gebruik ik zo'n 7 gram per liter.

9 jaar geleden

Voor mij maakt die prijs ook niet uit maar sommige willen e.e.a. zo goedkoop mogelijk. Wanneer je direct je flesjes vult zijn de staafjes echt een goede uitkomst. Is 4 gram niet weinig?

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Daan, ik zou de Barrel 674 nog maar wat langer laten staan om uit te gisten. Ik snap dat je graag snel wilt stoken maar nog even geduld is beter m.i. Ik heb deze vorig jaar ook eens gemaakt en daarna ...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

In plaats van suikerstaafjes (die toch iets duurder zijn) kunnen ook de benodigde hoeveelheid suiker voor het totaal afwegen, deze mengen met de te bottelen cider en bottelen maar. De suiker is dan oo...

9 jaar geleden
RE: Mout!!!

Met beide gisten hoef je inderdaad niet te maischen. Succes met het stoken.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Nee je kunt met veel minder ook de boel schoonmaken. Ik heb overal gezocht maar het is enkel in de VS te koop. Als mijn zoon daar naartoe gaat neemt hij altijd een fles mee. Hier heb je de (MSD...

9 jaar geleden

Hier wat uitleg over het schoonmaken van de condenser met TarnX

9 jaar geleden

Een kleine hoeveelheid chocomout geeft ook een mooi resultaat. Toffeemout heb ik nog nergens kunnen vinden maar kom ik ook in recepten tegen. Hoe ga je maischen en welke gist ga je gebruiken?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Klopt, van alle mouten kan dat. De whisky mouten voegen meestal een turf en rooksmaak toe. Je kunt dus eea naar smaak mixen. Er staat bij mij nu een mash te gisten met 5 verschillende mouten waaronder...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik gebruik daar tarnX voor.

9 jaar geleden
RE: T500 vraagjes

Klopt wat Rob zegt, de "ringen" heten kooksteentjes en zorgen voor het voorkomen van kookvertraging en daarmee een regelmatigere kook (niet voor aan koken dus).

9 jaar geleden
RE: Meten en weten

Zou Mooi zijn als je ze kunt gaan leveren evenals de reserve afdichtrubbertjes. Ik heb geen idee hoe lang die mee zullen gaan maar om die nu (als het zover zou zijn) als enige product uit Amerika te l...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 313 / 343