Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Bostelbrood Ik weet niet precies aan welke dieren ze het geven, kippen hebben liever het graan als het nog "vers" is denk ik. Mijn hond vind de bostel wel lekker net als het ongegiste jong bier. |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Bostelbrood Wat ik nog vergat te vermelden, je hoeft de pan niet in te vetten. |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Bostelbrood Volgens mij kun je dat best invriezen wanneer je een grote vriezer hebt maar vergis je niet in de hoeveelheid. Zes en een halve kilo mout dat opzwelt is een behoorlijk wat. En wanneer je vaak bier bro... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Berekenings tools Beersmith gebruik ik ook maar dat is echt een brouwprogamma. Je kunt al je ingrediënten invoeren zelfs je watergegevens (die je op kunt vragen bij je waterproductiebedrijf). Dan kun je zien welke bijs... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Het is de concentratie die (extreem) hoger wordt. Wanneer je veel wijn drinkt krijg je ook een behoorlijk houten kop en dat komt door...... precies die stoffen die we er bij het distilleren uitgooien.... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Bostelbrood Rob, het is een heel lekker broodje. Beetje steviger dan het slappe brood wat de meesten gewend zijn en kennen van hun bakker. Ik bak iedere keer als ik wat brouw minstens een broodje dus je gooit nog... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Bostelbrood Je kunt dit ook weer in bier verwerken. |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
Bostelbrood Wanneer je bier brouwt of een whisky-mash maakt houd je bostel over. Je kunt hier een lekker brood mee bakken (of bostelkoekjes of...). Ingrediënten: 375 gram tarwebloem 1/2 eetlepel zout 1/2 theelepe... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Alleen al voor de app zou ik zo'n grasmaaier willen hahaha. Rob van die Tilt ga je geen spijt krijgen. De boel is nu flink aan het gisten en en dan schommelt het SG ook mee maar de trend is dat hij fl... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Vertel ons je bevindingen! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Wanneer je twee keer stookt is het voordeel dat eea zachter wordt en het nadeel dat je wat smaak kunt verliezen. En wanneer je 1 keer stookt zijn de voor- en nadelen omgekeerd. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Je bent goed bezig Jan 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Daar heb je helemaal gelijk in Chris het hoeft zeker niet duur en moeilijk te zijn. Het is ook leuk om te zien dat iedereen er op een andere manier plezier aan beleeft. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Ik heb het zojuist geprobeerd en dat werkt ook prima. Nu staan er nog niet veel resultaten in maar wanneer die erin staan krijg je een mooie grafiek. Leuk speeltje! Het meten is een hobby binnen de ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Hoi Rob, ja hij hangt schuin in de vloeistof en dat is de bedoeling. Het SG bepaalt de hoek. Wanneer je de Tilt rechtop zet komt hij in de slaap-modus. De app heb ik via de app-store gedownload. Werkt... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |