Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Hallo mede stokers hoe kan ik het beste mijn gestookte rum 80% verlagen in alcoholpercenta dat is bijvoorbeeld bij Ouzo, wanneer je er water bij doet is het niet meer helder maar wordt het melkachtig. (Limoncello ook). |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste stook ( tips welkom ) Sensor inderdaad met een sponsje tegen je vergistingsvat bevestigen, dan meet je (het beste) de temperatuur van de vloeistof en dat wil je tenslotte weten. Ik doe dat ook met een spanbandje, erg handi... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Ik begrijp de vraag niet goed vrees ik. Je hebt een T500 en daar houd je per keer 5 liter (neem aan van een procent of 92) alcohol aan over? Is dat wat je bedoelt? En dat doe je 4 x dus heb je 20 li... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Ik heb hem gekalibreerd met twee goede thermometers. Vandaag een all grain whisky mash gemaakt met de Grainfather en daar drijft hij nu in. Loopt zelfs mooi synchroon met de temperatuur die ik op de S... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Bedankt voor de link, nuttige informatie! |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Ik dacht ook aan kalibreren met een goede thermometer. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Waar zit iedereen ????? West Brabant |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Waar zit iedereen ????? Schizofreen heet dat toch!? 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Hoi Techneut, ik ben net terug van een korte vakantie en heb vanmiddag wat mouten in huis gehaald om morgen een whisky-mash te gaan maken. Ik was vanavond van plan om hem te gaan kalibreren maar je ve... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen Dat is niet per se waar. Je moet dan wel een voorloop weggooien want anders komen ze gewoon weer mee. Die vervelende bijproducten hebben een lager kookpunt dan ethanol en komen ook iets eerder vrij. M... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen Minder schoon wil zeggen meer bijproducten die op hun beurt weer.... de smaak negatief beïnvloeden. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen Volgens mij hoef je je voor Jan niet in te houden. Ik heb de Pure Yeast van StillSpirits ook niet bij hem gekocht. Wanneer mijn voorraad op is en ik weer toe ben aan nieuwe dan gun ik hem zeker de ver... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen Rob, ik moet even iets rechtzetten. Ik heb nooit Alcotec gebruikt maar dacht dat het Alcotec was. Het was de 8KG van Prestige. De Alcotec 48 is ook een pure yeast en te vergelijken met de StillSpirit... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste stook ( tips welkom ) Wanneer je geen geduld hebt is een klaringsmiddel een prima alternatief. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste stook ( tips welkom ) Helemaal mee eens! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |