Forum antwoorden aangemaakt

RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen

Dan heb je het over een spiritus geur bij graanwash? Bij een suikerwash is er geen voorloop toch? Lucifertje zijn suikerwash distillaat ruikt naar spiritus. De wijsheid uit boeken daar is niets verk...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Rob, de Alcotec heb ik meermalen gebruikt en ik vind hem altijd slechter van kwaliteit dan de Pure Yeast. Zelfs slechter dan de Classic 8 Turbo gist van StillSpirits. Ook heb ik de Alcotec met vloeiba...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ter aanvulling: buiten aceton wordt er ook acetaldehyde en ethylacetaat gevormd. Met name de ethylacetaat is vwb smaakafwijking de ergste (ruikt naar nagellakremover). Deze stoffen zijn bij deze conce...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Spiritus bestaat doorgaans voor 85% uit ethanol (10% water, 3% methanol, 1% aceton en 1% pyride). Dus dat het naar spiritus ruikt kan heel goed..... In tegenstelling tot wat Rob (Betweter) zegt gooi...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Gistkast temperatuur

Tussen de 20 en 30 graden. Optimaal 25 graden.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Geen dank, gewoon beginnen, dan leer je het het snelst 😉

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Nee, het stoken is wezenlijk anders dan met een T500 reflux! Eerst een stripping run maken. Daarna de spirit run Wanneer de temperatuur rond de 55 graden is dan komt de voorloop. (200 ml. hiervan ...

9 jaar geleden

Ik neem aan dat je de maand al gelezen hebt......?! Hierin staat precies hoe het proces verloopt. De kraanadapter? Ik denk dat je de neelde valve bedoelt, deze kun je wel gebruiken maar is zinloos. Zo...

9 jaar geleden

De temperatuur loopt steeds op. Hoe meer alcohol eruit gaat hoe hoger de temperatuur wordt.

9 jaar geleden
RE: Advocaat recept

De Karinnen zitten in groepjes aan de advocaat 😉

In forum Likeuren

9 jaar geleden
RE: opleiding hasselt

Dat is een besloten groep. Via de link kun je informatie vinden over de opleiding wanneer je je aanmeldt voor de opleiding krijg je het verzoek om lid te worden van deze groep.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Giststarter maken

Gistvoedingszout, dit bevat diammoniumfosfaat.

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: opleiding hasselt

Rob, dit is de eerste/enige opleiding tot distillateur en overstijgt het hobbyniveau. Ik heb ook contact met hen gehad om een opleiding te volgen en ben lid van hun facebookgroep. Lijkt me een erg moo...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Hoeveel voorloop 1,5L

Ja hoor geen probleem.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Advocaat recept

Rob, leest hij eea wel goed af? alles staat op z'n kop. Het zal wel 29% zijn.

In forum Likeuren

9 jaar geleden
Pagina 316 / 343