Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: De alcohol 18 formule Zelf houd ik de koelwatertemperatuur zo laag mogelijk (max. 54 graden). E.e.a. duurt dan wat langer (ik heb geen haast) maar de kwaliteit van de alcohol wordt er beter door. |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre' Ben benieuwd Ben, na mijn skivakantie ga ik het ook eens proberen 😉 Maar.... als er sap door de schil kan dan toch ook de bittere smaak van het wit erdoor (zeker wanneer je de schil perforeert dmv de ... |
In forum Likeuren |
10 jaar geleden |
|
RE: Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre' Om toch een beetje vals te speen heb ik van 1 sinaasappel de schilletjes toegevoegd (zonder het wit, net als bij het limoncello maken) Ben, ik denk dat dit zelfs beter is dan de hele sinaasappel of... |
In forum Likeuren |
10 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Dat de hevige gisting voorbij is wil nog niet zeggen dat alles is uitgegist. Na de hoofdgisting komt de nagisting en die kan best lang duren. Gewoon laten staan en af en toe je SG controleren. Is die ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Het glazen deksel mag niet eens vastgezet worden met de klemmen. Het heeft ook geen functie om goed af te sluiten. Het RVS deksel zou ook goed moeten afsluiten, vandaar de siliconen ring. Maar het zou... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Jan het verbaast me dat je enkel positieve reacties hebt gekregen. Bij de koperen alambiek helm zit toch ook een siliconen ring? Zonder ring sluit hij m.i. niet goed af. (B.t.w. ik heb ook een Grainfa... |
10 jaar geleden |
|
RE: Neutrale suikerwash niet neutraal te krijgen! Rob, die porseleinen ringetjes zijn boil enhancers (ofwel kooksteentjes) die zorgen dat de boel niet gaat schuimen tijdens de kook maar hebben geen invloed op de smaak. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Daar hoort toch een siliconen rand in te zitten? Bij mijn T500 zit die er wel in (zijn ook los te verkrijgen). |
10 jaar geleden |
|
RE: Maceratie frambozen En was twee weken voldoende? |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Maceratie frambozen Drinksterkte duurt veel langer uiteraard en de vraag is of je er dan wel alle smaak uit haalt. |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Maceratie frambozen Bij limoncello is er na twee weken bij deze sterkte ook alles aan smaak al uit. De schilletjes zijn dan compleet wit en breken als chips. Je kunt eea langer laten staan maar dat heeft geen zin. (Proef... |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Maceratie frambozen Ik denk dat je na een week of twee wel alle smaak uit de frambozen hebt. |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Citroen Jenever Stukje tekst weggevallen. Laatst heb ik Sorrento citroenen van de Amalfi kust gekocht om Limoncello te maken. Veel geld maar de Limoncello smaakte precies zoals anders 😉 |
In forum Likeuren |
10 jaar geleden |
|
RE: Citroen Jenever
|
In forum Likeuren |
10 jaar geleden |
|
RE: Zuren Ik denk dat je even moet wachten op mensen met kennis van wijn maken. Volgens mij weet Ger van het forum dat wel. Wanneer het bier betreft dan kan ik je wel meer vertellen. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
10 jaar geleden |