Forum antwoorden aangemaakt

RE: Dinsdag 14 februari bestaat het forum 1 jaar 🙂 (Valentijsdag)

Jan gefeliciteerd met dit forum en haar succes!

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Zelf zou ik ook enkel whisky in mijn whiskyvat doen en b.v. calvados in een eigen vat laten rijpen. Dat er een klein beetje een sherry smaakje aan de whisky komt die in sherryvaten heeft gerijpt klopt...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Wanneer je niet alles tegelijk in een vat gooit zal het weinig uitmaken 😉 Whisky wordt ook in sherry- of bordeauxvaten gedaan.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Kolommen enzo....(Titel aangepast, voorheen startersvraag)

Ik snap wat je bedoelt, je meet de damp dan niet. Voor mij niet zo interessant want ik heb de helm met condensor. De eerste editie heeft ook nog een temperatuurmeter boven in de kolom.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Kolommen enzo....(Titel aangepast, voorheen "startersvraag")

Maar dan heb je toch ook een temperatuurmeter voor je koelwater? Ik neem aan dat je de liebig koeler van de T500 kolom bedoelt.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Kolommen enzo....(Titel aangepast, voorheen "startersvraag")

Nog niet Rob. Wel een aantal malen met de T500 ketel, helm en condensor. Heb de laatste tijd wat bieren gemaakt om de Grainfather wat beter te leren kennen. De T500 ketel heb ik toen gebruikt om het s...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: startersvraag

Ik zou het koelwater gewoon laten lopen anders krijg je enkel alcoholdamp en dat wordt lastig opvangen.

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Ik denk dat dat smaakverlies reuze mee gaat vallen. In de reflux valt ook alcohol terug en die alcohol lost weer smaakstoffen op die weer meegenomen worden. Ik heb eens een hopzakje gevuld met jenever...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Als ik een keer struikel ben ik in Vlaanderen.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Mooi resultaat toch!?

In forum Spirits

10 jaar geleden

Ja n'en zift is een zeefje Ik ben niet zo goed in talen 🙂 @Jan; leuk om te horen dat er steeds nieuwe aanvullingen komen die compatibel zijn op het hele systeem. Dat maakt een T500 een goed inves...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Onderin zit een zeefje (is dat een zift?) Je schroeft het, gevuld met kruiden en andere smaakmakers, onder de helm of T500.

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Dit ideetje had ik ze doorgespeeld.... 😉 Houd ons op de hoogte wanneer het er is.

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Er kan met een T500 meer dan vaak gedacht wordt. Zo ben je niet alle smaken zomaar kwijt.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Door eerst het graan te eesten wordt het mout. Mout moet je eerst schroten (niet malen). Het vliesje moet in takt blijven en het meellichaam mag kapot zijn. Daarna ga je het maischen omdat de enzymen ...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
Pagina 329 / 343