Forum antwoorden aangemaakt

RE: aktieve kool

Je kunt ongeveer 20 liter filtreren.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Palmsuiker is geen rietsuiker.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Alcohol 70% + van turbo 8 gist vragen over smaak

De kans is groot dat je de nasmaak ook proeft wanneer je er een likeur van maakt. Ik zou verdunnen en nog een of zelfs twee keer stoken. En wellicht filteren met actieve kool.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Jenever voor uw schoonmoeder

Gewoon nog maar eens stoken 😉

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Wanneer je citroenschillen (zestes) laat trekken in een hoog percentage alcohol krijg je een transparant gele vloeistof. Verdun je dit met water dan slaat het blind. Dit komt door de deeltjes (citroen...

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Was alles al wit voor het verdunnen?

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Ik gebruik een tuinkasverwarming van 45 watt. Ik heb gloeilamp(en) overwogen maar in een kleine koelkast ben ik ban dat bij lekkage eea onder stroom komt te staan en ik zou ze zo kapot kunnen stoten v...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Benodigheden stoken fruitwijn

Klopt, anders wordt het te gevaarlijk. Dus bij herstoken altijd terug verdunnen tot een procent of 40.

In forum Stooktips

10 jaar geleden

De aanleiding was om mijn bier beter/meer gecontroleerd te laten vergisten. Mijn bier wordt er duidelijk beter door. Ik gebruik hem nu een klein half jaartje. Ik heb ook een STC1000 (via een Chinese s...

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Diogenes, ik ben er zeer tevreden over. Makkelijk in gebruik zeker ook vanwege de koolpatronen. Het is niet het goedkoopste systeem. Mijn alcohol wordt er zeg maar mee gepolijst (zachter). Ik gebruik...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Leuk experimentje, hoor graag t.z.t. je bevindingen.

In forum Spirits

10 jaar geleden

Oké, dus bij zoete wijn kun je niet simpel het eind-SG aftrekken van start-SG en dan vermenigvuldigen met 1,35 ?

In forum Spirits

10 jaar geleden

Dat is ook een methode maar je kunt er vanuit gaan dat je met turbogist een eind SG van (om en nabij) 0,990 kunt halen dus wanneer nu het SG 1,004 is dan heb je nog restsuikers.

In forum Spirits

10 jaar geleden

Ik denk dat ze dat doen door de eind-SG af te trekken van de start-SG net als ik doe wanneer ik bier maak. Bier heeft ook nog (meestal) onvergistbare restsuikers.

In forum Spirits

10 jaar geleden

Je hebt inderdaad nog suikers in je mash zitten en deze geven een afwijking aan het resultaat van de vinometer.

In forum Spirits

10 jaar geleden
Pagina 332 / 343