Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! We zijn wel benieuwd naar het project! |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De condenseer aansluiting is 45mm |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De boiler heeft een diameter van 320mm.De copper dome.... tja dat ligt er aan waar je hem meet natuurlijk. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alco hol is erg scherp van smaak wat kan ik daar aan doen Met name het filtreren over actieve kool maakt de alcohol schoner en zachter. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Alco hol is erg scherp van smaak wat kan ik daar aan doen Heb je kool gebruikt bij het vergisten?Heb je de alcohol over actieve kool gefilterd? |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: pvc trechter graag een beter uitleg van pp denk velen met mij maw koop alleen bij stookforum ik hoop echt niet dat het PUUR een commerciele site gaat worden en zeker producten verkopen ben ik voor Graag leestek... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De temperatuurmeting van de kolom wijkt af van die van de alambiek condenser.De kolom meet enkel de uitgangstemperatuur van het koelwater (bij de eerdere modellen had je ook nog een thermometer die de... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De thermometer van de condenser geeft aan wat en wanneer je eea kunt verwachten. E.e.a. staat te lezen in de zeer duidelijke Alembic Pot Still Instruction Manual.Bij 50 graden het koelwater aanzetten ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Nee is niet nodig. Wil je 94% alcohol dan doe je dat met de kolom en dat gaat perfect.Wil je de alambiek dan gaat dat ook zonder temperatuurregeling. Ik heb zo whiskey en brandy gemaakt en beide zijn ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Het T500 systeem is zo ontworpen en gaat redelijk goed hoor. Redelijk. Wil je temperatuurregeling dan kun je beter een Grainfather aanschaffen daar past de alambiek ook op. Wil je een nog betere regel... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dimensions BoilerH590 x W320 (add on 80mm for tap) Boiler BoxH655 x W370 x D370mmWeight: 5kg approx.Cubic Weight: 23kg Condenser without pipes H650 x W160 x D60mmadd approx 100mm in hieght for pipes, ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Welke ketel/volume aanschaffen? De T500 is meer "allround" dan je zou denken: |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Even een kleine correctie. Spiritus is geen methylalcohol, het bestaat doorgaans uit 85% ethanol en 3% methanol (rest is 10% water, 1% aceton en 1% pyridine). |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Wanneer je het niet gebruikt kan het gaan schuimen en je wilt geen schuim in je kolom.Het zijn maar een paar druppeltjes en er zit een flesje bij de T500. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik ben niet anders gewend dus kan niet vergelijken.Bij de alambiek uitvoering moet je wel beter je temperatuur in de gaten houden en wat Still Spirits aangeeft als temperaturen dat er verandering in h... |
10 jaar geleden |