Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist Met de juiste refractometer is het zeker wel te meten. |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist Waar test je mee?Een alcoholmeter, een vinometer of een refractometer? |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 Het is uiteraard geen ideale manier maar in vergelijk met een pan op het vuur zie ik weinig verschil. Met een pan op het vuur moet ik ook een thermometer gebruiken om de temperatuur in de gaten te hou... |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 Klopt, ik interpreteerde de vraag anders en meende dat er al naar het stoken gerefereerd werd.Maar je kunt natuurlijk wel e.e.a. verwarmen in de ketel van de T500, het is gewoon een boiler (dus zonder... |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3
|
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 T500 met Copper dome en alembic condensor. Dus niet met de kolom. |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Wat voor distilleerketel? Geeft geen problemen. Volgens de leverancier hebben ze er al vele verscheept en nog nooit moeilijkheden ondervonden. |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Begin SG - Eind SG x 0,136 = alcoholpercentage |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Dat zou ik even na moeten kijken maar kan goed kloppen. Je moet uitkomen op 0.9xx dan is alle suiker verdwenen. Het begin en eind SG kun je gebruiken om uit te rekenen hoeveel procent alcohol je stook... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Hier wordt de werking van de hydrometer uitgelegd: |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Dat kun je met een hydrometer bepalen maar dan had je bij het begin van de gisting ook de waarde beter kunnen bepalen. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Gistingsvat schoonmaken Behalve wanneer je StarSan gebruikt 😉 |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Rijpen Hier wordt interessante info gegeven: |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Rijpen Ik laat het rijpen in een 5 liter eikenhouten vat. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Wat voor distilleerketel? Hier wordt veel uitgelegd. Mocht je nog iets specifieks willen weten dan horen wij het wel. |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |