Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Terugmengen Stel je wilt 1 liter van 40% maken. Start ABV is 96%. Het totaal volume is 1000 ml. Dat kun je zo uitrekenen: 40/96 x 1000 = 416,67 ml van 96% ABV met 1000 - 416,67 ml = 583,33 ml water verdunnen. Be... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Wat voor distilleerketel? Beste Jeroen, wat voor de een een voordeel is kan voor de ander een nadeel zijn.Het voordeel van een T500 is dat je twee types kolom kunt aanschaffen, een rvs uitvoering of een koperen uitvoering. Qua... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Gistsmaak Je kunt met een T500 inderdaad het vermogen niet regelen, enkel de uitgangstemperatuur van het koelwater. Deze batch heb ik al een aantal maanden dus de kans is klein dat de gistsmaak verdwijnt vrees ... |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
RE: Gistsmaak De limoncello opnieuw stoken was ik niet van plan ook vanwege de hoeveelheid suiker lijkt me dat niet zo'n goed plan. Zonde maar goed voor het leerproces zullen we maar zeggen. De overige alcohol kan ... |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
Gistsmaak Mijn eerste gestookte suikerbrouwsel kreeg ik niet helemaal helder met het klaringsmiddel (geen vloeibare kool in de wash gebruikt). Ik ben gaan stoken en mijn alcohol heeft hierdoor een gistsmaak gek... |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
RE: Kombikoeler/fractioneerkoeler Ik woon in Breda. Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij in Duitsland woont? Altijd leuk om resultaten en ervaringen te delen.Succes met de volgende wash! Ik ga waarschijnlijk morgen de spirit run d... |
10 jaar geleden |
|
RE: Kombikoeler/fractioneerkoeler Thermometer had inderdaad wat professioneler gekund.Ik verwacht rond de 4 liter whiskey te kunnen gaan bottelen (zelf geven ze 3,5 tot 4,2 liter van 40% op). Zeker geen goedkoop pakket en dan moet daa... |
10 jaar geleden |
|
RE: Kombikoeler/fractioneerkoeler Ja werkt (tot nog toe) prima. Ik heb de uitvoering met koperen koeler. Omdat ik ook whisk(e)y wil maken heb ik de alembic upgrade (copper dome en copper condenser) erbij aangeschaft (gunstige pond op ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Kombikoeler/fractioneerkoeler Bij Love Brewing in UK |
10 jaar geleden |
|
RE: Kombikoeler/fractioneerkoeler Wat Betweter zegt kan ik helemaal beamen, ik gebruik hem zelf ook en ben er zeer tevreden over.Voor de volledigheid: de T500 is een Nieuw Zeelands product ipv een Engels ? |
10 jaar geleden |
|
RE: Filtreren over actieve kool In deze video komt ook de carbon-filtratie ter sprake. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Filtreren over actieve kool Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen 😉Als je wilt weten wat een rectificeerkolom precies is en doet kun je dat beter even kopiëren (of nalezen)Er zit geen actieve kool in een rectificeerkolom. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Filtreren over actieve kool Een waterige oplossing is een oplossing waarbij water het oplosmiddel is. Verdun je alcohol tot 40-50% ABV dan spreken we over een waterige oplossing. Actief kool reageert niet, het proces waarbij ove... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Filtreren over actieve kool Uiteraard moet iedereen voor zichzelf beslissen wat hij of zij wel of niet wil of vindt.Wat ik graag wil weten is waarom je het percentage van de te filtreren alcohol zou moeten verlagen tot 50% of la... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Filtreren over actieve kool @ Madcat, jij gebruikt kool enkel om je gistmaak te verwijderen? Mijn alcohol is 93-94% bij de eerste run, verwacht daar niet veel gistsmaak in terug te vinden. (ik ga het met dit percentage trouwens ... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |