Forum antwoorden aangemaakt

RE: Filtreren over actieve kool

Er zijn leveranciers van carbon filters die dit vermelden bij hun producten zoals: maar ook op andere plaatsen lees ik dat: En zo kan ik nog wel even doorgaan met linkjes toevoegen. Ik heb begrepen ...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Filtreren over actieve kool

Ik heb begrepen dat filtreren van alcohol met een percentage hoger dat 50% ABV geen zin heeft.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
Filtreren over actieve kool

Filtreren over actieve kool wordt aangeraden, hiervoor dient het percentage 50% ABV of lager te zijn. Echter voor het bereiden van Limoncello wil ik een zo hoog mogelijk percentage alcohol hebben omda...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Wie weet raad?

Klopt, dat schreef ik ook hierboven.Let wel op het bereik van de refractometer.

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Ik bedoel natuurlijk een hydrometer i.p.v. een hygrometer. Het verschil van het start soortelijk gewicht en eind (of tussen) soortelijk gewicht moet je vermenigvuldigen met 131,25 en dat is je alcohol...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Dat kun je meten met een vinometer of met een daarvoor geschikte refractometer.Had je bij de start met een hygrometer het soortelijk gewicht gemeten dan had je nu weer met een hygrometer het soortelij...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Ook ik stel me even voor. Mijn naam is Erik en ik ben woonachtig in West Brabant. Hoop hier veel te leren van de meer ervaren stokers.Ik heb een 3 liter ketel aangeschaft maar die gaat ongebruikt de d...

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden
Pagina 343 / 343