Forum antwoorden aangemaakt

RE: Echte franse suikermais kopen in nederland

En ook nu 1050, ik kan er niet meer van maken. Dit bij de batch van gisteren gedaan met 4 kilo extra suiker. en water tot 25 liter totaal. SG is nu 1125. Daar komt hoe dan ook een paar liter moonshine...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: pittige tonijntosti

Leuk dat men zo'n inspiratie kan krijgen van een forum he! Ik doe deze morgen, ik had net kippenpoten in de oven zitten!

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Prima idee! Ga ik regelen!

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: pittige tonijntosti

Klinkt goed! Ik maak sowieso al vaak pittige tosti's met sambal. Deze lijkt me erg lekker! Leuk dat de kookhoek ook weer eens gebruikt wordt!

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Nu eerst nog even een andere test, zelfde recept van gisteren gedeeld door 4, geschroot en 100 gram whiskymout erbij. Nu maischen in de pan. Benieuwd of dit een hoger SG oplevert, kan haast niet ander...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

SG inmiddels 1050. Ik gooi er straks nog 4 kilo suiker tegenaan en vul aan tot 25 liter. Dan heb ik ongeveer het Moonshine recept dat Nimrax geplaatst heeft 🙂 Het ruikt wel heel erg lekker naar verse...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Alternatief voor fruitpers, tip!

Dat is ook een prima ding idd!

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy

Geeft niks. Je kunt op het eind altijd nog meten of alle suikers zijn vergist. Als je de dobber er nu in hangt kun je nog zien hoeveel suiker er nu nog in zit. Al is het beter je emmer gesloten te lat...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Alternatief voor fruitpers, tip!

Ik zag net een leuke tip op een amerikaans forum. Zij knijpen de mais mash uit met een ouderwetse mopwagen. De mash gaat in een filterzak en knijpen maar. Sommigen hebben daar een dure fruitpers voor ...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Mijn laatste emmer met roggebrood op 23 mei opgezet, sg was een paar dagen geleden al 990. Hij begint nu langzaam aan te klaren. Ik heb vandaag tijd om te stoken maar er is nog niets wat echt helemaa...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik las dat er in de VS zelfs bijna geen brood zonder corn syrop te koop is. De corn syrop in nederland is overigens aangepast en niet slechter dan gewone suiker. Van overheids wege natuurlijk ?

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Corn syrop lees ik veel over, in principe niet te koop in nederland omdat de overheid het erg ongezond voor ons vind ? Mischien is het in Belgie verkrijgbaar?

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ik kijk nu eerst hoeveel suiker er uit de mais komt voordat ik suiker toevoeg. Morgen weet ik meer ?

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Succes Houthakkertje, het kan eigenlijk niet mislukken. Ben benieuwd naar jouw resultaten!

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Brouwerij "De Plukker"

Carbonation drops, makkelijk te doseren klontjes. Ik heb alleen wat binnengekregen op proef. Volgende week komt er voldoende voorraad en gaan ze de shop in.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
Pagina 243 / 456