Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wat neem je mee naar de BBQ?

Top, ik zet de rum erbij! Ik ga niet met de pet rond hoor, als ik maar weet wat ik nog moet halen 🙂 Buiten de sterke drank zal er ook nog wel wat bier nodig zijn. Ik zal zaterdagmorgen sowieso even la...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Rum Dunderpit (titel aangepast)

Je kunt het gerust een paar dagen laten staan zonder dat de gist dood gaat. Ik heb ooit bij het wijnmaken na het latatse bubbeltje een week later besloten om nog een kilo suiker toe te voegen en het b...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Wat neem je mee naar de BBQ?

Een overzichtje wat iedereen meeneemt. helpt mij om ervoor te zorgen dat ik waar nodig kan aanvullen. Vlees, stokbrood en kruidenboter regel ikChris regelt salades en eigen moonshineGijsbert rode wijn...

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Dumo dat is een goede tip, wie kan dit eens proberen?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Vanaf nu alleen maar on-topic, geen steken onder water of ik moet weer hele lijsten met onzin gaan verwijderen.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Schoonmaken vergistingsvat

Oke, zand er over en weer on-topic. Zaterdag gaan we gewoon lachen en genieten van lekker eten en proeven van elkaars drinken! Zou jammer zijn als het sfeertje omslaat.... maar lijkt me ook totaal onn...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Is het residu uit de ketel echt heel goed uitgestookt? Restalcohol beperkt je gist natuurlijk een beetje. Het gaat zeker gisten, daar hoef je niet over in te zitten. Inplaats van een zakje gist kun ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Zie, geduld is een schone zaak 😉 Daar heb ik nu al zin in! 🙂

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Hoi Eddie, je hebt ook wel wat meer in je dunderpit gestopt dan alleen yoghurt he. De dunderpt methode is wel de manier waarop je de echte rumoils in je rum krijgt waardoor het echte rum wordt. Mi...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast)

Oh ja, denk aan een slaapmatje of luchtbed en slaapzak als je in de blokhut blijft slapen!

9 jaar geleden
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast)

Hoi allemaal! Nog een paar dagen en het is zover! Zaterdag gaan we elkaar allemaal een hand geven en lekker eten en drinken. De slager weet al dat er wat meer vlees moet komen, Chris regelt de salades...

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Deze week worden de eerste Conical Fermenters naar Stookwinkel verzonden. Eind deze week/begin volgende week gaan ze dan jouw kant op mits je er een hebt besteld. De Glycol Chillers zijn alleen nog te...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Geen idee, ben mobiel nu. Foto mag maximaal 5 mb groot. Ligt het daar aan?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Hij bedoelt voor de 2e stook zoals het hoort. Een schep uit je dunderpit doe je bij je 2e stook in. Je gooit geen dunder bij je nieuwe mash. Doordat je altijd restalcohol in je dunder hebt zitten bepe...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Bij bier is het idd heel belangrijk om erg hygienisch te werken. Bij een stookwijn is het niet zo heel interessant.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 365 / 456