Forum antwoorden aangemaakt

RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Goedemorgen allemaal! De beste Kirsch maak je door enkel en alleen de kers te vergisten, dus geen water en suiker. Je vergist dan enkel het suiker dat van nature aanwezig is in de kers. Reken op een...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast)

Leuk Mark! Voor de kinderen is het ook een leuke plek!

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Hoi Chris, leuk dat je er al vroeg bent. Ik ben er dan met mijn schoonvader en zwager. Gaat gezellig worden! Ik haal nog wel een paar staven kruidenboter en 10 stokbroden ?

9 jaar geleden
RE: Mash klaar??

Mag, als je het maar bij een drupje houdt. Aangezien je eigenlijk al maar een drupje nodig hebt in je vinometer..... het is niet de bedoeling dat je die druppel die je gaat meten gaat verdunnen. kleur...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Soms idd moeilijk te zien. Tegen het licht houden en dan zie je het buisje vollopen. Terwijl het zakt kun je het zien zakken en weet je waar je moet kijken. Kijk je pas wanneer het al gezakt is kun je...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Molasses wash klaren

Of je de dunderpit gaat gebruiken of niet, je kunt op je oude gistbed gewoon weer nieuwe melasse gooien. De smaak schijnt iedere generatie beter te worden. Dan hoef je dus ook geen nieuwe gist er op t...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Peter Eastwood van iMake over de Conical Fermenter. Geweldig als je hoort wat er nog meer aan zit te komen.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Hoi Mark, gezellig! Heb jij bij de camping al aangegeven dat je met de caravan komt? De vouwwagen mag ook bij de blokhut maar moet wel geboekt worden bij de receptie.

9 jaar geleden
RE: Wat neem je mee naar de BBQ?

Ik weet niet hoeveel er aan wc papier aanwezig zal zijn, maar als jij een paar rollen voor de zekerheid meeneemt kan altijd van pas komen 😉 En bier en nootjes is altijd goed!

9 jaar geleden
RE: Help! Ik wil heldere likeur

Het zijn in dit geval geen olien denk ik, maar er zit wel een stofje in dat oplost in alcohol en niet in water. Als er verder niets mis mee is zou ik het eens door een koolstoffilter gooien. Daarna be...

In forum Likeuren

9 jaar geleden

Daar vindt Helma vast een goede oplossing voor 😉 Ik kan niet wachten om hem te proeven. Al hoeft hij van mij niet perse zo sterk te zijn hoor. Het scheelt wel in gewicht om hem zo geconcentreerd mee ...

9 jaar geleden
RE: Schoonmaken vergistingsvat

Gooi een pan kokend water over je stoepje, anders komen er behalve fruitvliegjes ook nog mieren op af.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Schoonmaken vergistingsvat

Je hebt hem dus te vol gedaan??? 🙂

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ook top! Ik zet het er bij!!!

9 jaar geleden

De vinometer kan zeker afwijkingen geven als er restsuikers aanwezig zijn. Dit kun je oplossen door een hoeveelheid mash met eenzelfde hoeveelheid water te verdunnen en dan opnieuw te testen. Dan hoef...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 364 / 456