Forum antwoorden aangemaakt

RE: Rum van melasse stoken

Het rechte gedeelte stop je in de stookwijn. Daar kun je zo mee richten dat je niet in het gistbed zit. De andere kant hang je op een lager punt in een schoon vat of in je ketel. Er zit iok een zwarte...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Heb inmiddels een hevel bij Jan gekocht maar geen idee hoe die werkt. Dus gewoon voorzichtig uit het vat scheppen lijkt me geen enkel probleem. Gewoon aanzuigen naar lager punt. Wet van comunicerend...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Het grote van alles en nog wat topic

Hoi IJsvogel, dat is helaas niet mogelijk. Die instelling zit in de software en kan niet aangepast worden. Wellicht met een volgende update van de software maker.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Klopt, dat is ook zo. Ik heb eens gezien in een survivalboek dat je zo zelfs water uit planten kunt halen om te overleven. Leuk als je het eens gaat proberen! Foto update he ?

9 jaar geleden

Hoi Auke, je bedoelt doormiddel van zonenergie toch? Ik ken het systeem en lees dat het fantastisch werkt. Echter denk ik persoonlijk dat op deze manier alleen de alcoholen met de laagste verdamping...

9 jaar geleden

Ik denk dat hij dat wel trekt hoor, ik zal er een zakje voeding bijstoppen, kun je eens testen. maar denk dat het niet veel verschil zal maken.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Is nog niet ingepakt, ik wacht op de gistlevering en die staat gepland voor vandaag. Alles kan dus nog mee. Ik hoop dat de levering op tijd binnen is zodat het ook vandaag nog de deur uit kan. soms zi...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom deel 2

Aangepast, nu kun je er op klikken 😉

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Ik zou wel eens willen weten hoeveel vergistbare suiker er in 1 liter melasse zit. Ook denk ik dat dat per jerrycan nog zou kunnen verschillen. Als een jerrycan een dag stilstaat, is er dan bijvoorbee...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

De vergistbare suikers waren dus op, gist barste van de honger en is jou nu weer dankbaar. Dit bewijst dus wel dat de hydrometers en dus wellicht ook de tilt foute resultaten kan geven door de visco...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Over een half uurtje resultaat (hoop ik)

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat is Prestige. Zit idd alles al in. Ik denk dat de boel weer gaat leven als je er suiker bijdoet. De metingen zouden wel eens een afwijking kunnen hebben door het gebruik van de melasse (meer visc...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Kan het niet zo zijn dat het meten van soortelijk gewicht met zoveel melasse niet zoveel zin heeft? De totale vloeistof heeft door de melasse misschien al een andere dichtheid waardoor het lijkt alsof...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Vraag over eindproduct

Ik heb wel eens een blauwe waas voorbij zien komen op foto's maar zo blauw als dit heb ik het nog nooit gezien.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Vraag over eindproduct

Hoi Jay, Leuk dat je de 1e keer gestookt hebt. Het idee van stoken is dat je uit een stookwijn met een laag percentage alcohol de alcohol gaat scheiden van het water. Dat heb je dus goed gedaan. In ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 367 / 456