Meldingen
Alles wissen

still spirits t500

Topic starter
(@knoet)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb mij oude Chinese ketel maar is aan de spreekwoordelijke wilgen gehangen en de T500 turbo aangeschaft, deze komt deze week binnen, Ik zit eigenlijk met 2 dingen, een isolatiedeken rond de ketel en het koelwater voor de reflux kolom, nu had ik gedacht een gewoon 220 liter drum, daarin een vijver dompelpomp te hangen deze aan te sluiten op een flow regulator, 2 voordelen een constante stroom en dat water kun je blijven gebruiken, wie heeft dit al en welke pomp gebruiken jullie. De isolatiedeken , ik denk?? als je de ketel inpakt dat a:het opwarmen veel sneller gaat en B: daarom ook de elektriciteit kosten dalen, wie heeft dit al en welk materiaal gebruiken we ervoor.

Beantwoorden
4 reacties
1 Beantwoorden
(@concha)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Estimable Member

@knoet Ik pas dit systeem ook toe. Ik gebruik een meterskuip van 100L, wat niet voldoende is. Ik gebruik de  "Hydor SELTZ DC 2000 opvoerpomp DC24V 16w" pomp die ik bij Ocean Store gekocht heb. Deze werkt voor mij perfect. 220 l is voldoende.

Om mijn 100l probleem op te lossen, voeg ik na een tijdje ijsblokken toe die ik gevuld heb in 1,5l petflessen van frisdranken. Of vang ik het water op in een emmer of jerrykan, zodat ik die later opnieuw kan gebruiken. Meestal doe ik 3 stripping runs. 

Maar de beste oplossing was een goede vermogensschakelaar die ik hier gekocht heb. Ik heb nog een oude T-500. 

Ik heb geen ervaring met een isolatiedeken. Het opwarmen duurt ongeveer een klein uur.

Beantwoorden
(@erikjan)
Reputable Member

Ik zelf zou gaan voor een armaflex mantal. Zelf hier ook al over gedacht maar nog niet ten uitvoering gebracht.

Beantwoorden
1 Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)

Famed Member

@erikjan armaflex 19mm werkt zeer goed! Eromheen plakken en dan met ducktape rondom afplakken. Dit beschermt de kwetsbaarheid van armaflex. 
voordelen:

-snellere opwarming

- constantere stook.

Beantwoorden
McCorner
(@mccorner)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb een still spirit G30 met een mantel daarvoor. Volgens mij pas deze ook op een T500 en is los te koop. Ik zal morgen even kijken of het past.

Beantwoorden
Deel:

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?