-
Alchemist vind forumbericht "Ideeënbus stookuitje 2023. Rakija fest Macedonië" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Welke ingrediënten om gin te maken en welke dosering? Wie kan mij helpen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Vanuit de “Complete Practical Distiller” uit 1853 wordt het onderstaande recept gegeven, let wel dat oil of turpentine terpentijnolie is en geen terpentine….
common-gin.PNG -
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Aangenaam!" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Welkom Ed, ik moest tweemaal kijken, dacht dat Robbert een tweede account had aangemaakt 🤣 , die lijkt namelijk als een tweelingbroer op je profielfoto 😉
Als goedwillende amateur ook nog recepten die je wilt delen?
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Welkom Rudy,
Ook enig idee wat je wilt gaan maken? -
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Wie kent deze nog … :)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Als Untappd zegt dat het niet meer gemaakt wordt dan is het over helaas
Screenshot_2022-07-29-14-15-20-65_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg -
Alchemist vind forumbericht "Cask-tea" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik had een fles van de Blackwater aan een collega gegeven om te proeven, de beste man drinkt ook graag whisky en is een fan van die rokerige rakkers uit Islay. Apart om te zien hoe zijn proefnotities nogal verschillen… Meer lezen»
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik heb net, deels door het kijken naar een documentaire op netflix genaamd “The Amber Light” weer eens een vergelijk gemaakt tussen eerder gemaakte recepten qua smaak; Goede Hoop, leidingwater als brouwwater, 5 kg Thirsty Thistle (55 PPM) en… Meer lezen»
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Welkom Willem, Al een aanbod van Robbert, dus als je in de buurt woont zou ik dat zeker aannemen. De goede man heeft mij in het begin ook op weg geholpen en de leercurve zeker versneld in de tijd… Meer lezen»
-
Alchemist vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Cask-tea" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik ben hier wel voor te porren, ik heb je een mailtje gestuurd.
-
Alchemist vind forumbericht "sorry" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Alchemist vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Brix-converter" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@peet deze geeft net wat meer mogelijkheden
https://www.vinolab.hr/calculator/gravity-density-sugar-conversions-en19 -
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@dirtbag prima plan, als je alleen choco mout wilt gebruiken hoef je het ook niet super lang op 65 graden te houden, kun je met weinig water doen versus mout aangezien chocomout alleen een smaakmaker is. Bij mij is opgevallen… Meer lezen»
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@dirtbag ik zou het aandeel aan mout wat lager houden, de amylase werkt rond de 90 a 105 graden als ik het goed herinner. Dan trek je ook meer tannines etc. uit de kafjes van het mout.
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stookje hahah al doende leert men, je hebt echt weinig nodig inderdaad.
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stookje mooi zo! Ruikt erg potent na de eerste stook al, staat hier te rijpen.
Hoop echt dat het bevalt en je vaker gaat maischen. -
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stookje
welle precies? 😀 - Meer laden