Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "peren likeur" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @houthakkertje  ph meet je met ph papiertjes, lakmoesproef. Of met een digitale ph meter  . Ph omlaag / zuurtegraad hoger gebruik je citroenzuur , phosforzuur , wijnsteenzuur , zwavelzuur of calcium sulfaat , ph omhoog / zuurtegraad lager calcium carbonaat, …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @concha indien er voldoende Animo is en er nog personen zijn die willen helpen met organiseren zou het mogelijk zijn om een workshop te plannen/ organiseren .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "rum mash zakte In" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @peet ziet er uit dar het weer gist    sg moet zakken niet stijgen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen en de aangewakkerde angst." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @odevie spontaan laten vergisten zou ik zelf doen  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "peren likeur" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @strauss voor drank bereiden in het beter om peren even te laten liggen  .   Door te laten liggen worden peren melig .  Ze krijgen dan meer aroma en raken zo looizuur kwijt  .  Dus minder bitter in smaak   maar meer…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "peren likeur" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Ook dit jaar weer paar kistjes vol steenpeertjes  . Nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen maar eerst laat ik ze nog 14 dagen liggen.  Beter voor afbraak van looizuur dus beter voor smaak en een betere vergisting …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gratis turbo gist" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @haak ach ja kneierij blijft er altijd.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Gratis turbo gist" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Gratis turbo gist" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gratis turbo gist" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @rumo je kunt dat soort dubieuze gisten ook even in beetje heet water gooien even koken.  En het dode gist als voedsel gebruiken voor een kwaliteit gist

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stoken met appelpulp" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @nieuwersluis-stookt je kunt uit vanalles wel een drank Stoken . Des te beter de kwaliteit is des te beter het product . De pitjes kunnen zolang ze niet kapot zijn  of vermalen niet veel kwaad  maar ze zullen even als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Gisteren een gezellige dag hier gehad met Willem.
    Eerst koffie gedronken. 
    Vraag en antwoord uurtje en daarna hebben Willem en ik wat gestookt met uitleg  .
    Absoluut leuk om dingen uit te wisselen met enthousiaste beginnend stoker. 
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stoken met appelpulp" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @nieuwersluis-stookt voor calvados heb je de hele vrucht nodig .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Grappa stoken met druivenpulp in de moutinzet in de G30?" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @maarten13 er was pasgeleden nog een topic over grappa.  Daarin zetten ik een uitleg over het Stoken van grappa . De g30 is niet een geschikt toestel om de smaak van grappa over te krijgen   . Je houd weinig over …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 9 maanden geleden

     Voor de rum liefhebbers ook een filmpje .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Recept peren drank" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even Voorstellen" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @watze welkom op dit forum.  Er is hier heel wat te lezen en te doen .. Het hoge noorden ? Groningen of Friesland?   Ik zit zelf boven Leeuwarden vlak bij het wad . Ik stook ook nog maar net een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept peren drank" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @strauss er wordt op 72 gr 15 sec gepasteuriseerd maat Ook hogere temperaturen. En dan kortere tijd   tot wel 138 gr en dat 2 sec . Kort even ” de kook erover ” of verhitten tussen 72 en 95 graden …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "rum mash zakte In" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @peet 150 ml sinasappelsap 150 ml water en 50-60 gr gist

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Verse druiven (nog even) bewaren?" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

  • Alchemist

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens