Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Even zichtbaar gemaakt   met methyltest. 
    Ja ook in aardappel vergisting kan methyl voorkomen. 
     IMG_20220904_135002648.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Het alquitara  deel is voor filmpje met maar deel van de stookwijn de rest is gestookt met deze opzet .;
     IMG_20220904_130711716.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Percentage 
     Screenshot_20220903-225812.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Bij 2e overhaal en ongeveer 450 mil met percentage van iets over de 80%  kan de stook gestopt  . Ook hier simpel rekenwerk waar te stoppen  met Begin 1 liter met percentage rond 40%  van 2e stook weet je dat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Percentage gemiddelde hartloop 2e overhaal 
     Screenshot_20220903-2139412.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    In verband met inhoud mini alquitara eerst nog een 1e overhaal gedaan om aan volume te komen . Hierna 2e overhaal ook op alquitara 
     IMG_20220903_211647458.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Als verwacht is dan percentage iets boven 40 %  . Immers de stookwijn van de  aardappelen vergisting was de teverwachten 12 a 14 % .  
     IMG_20220903_195826633.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Stoppen op 1/3 dan is uitstroom toch noet meer moeite waard .
     IMG_20220903_195557873.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een Pdf over kwaliteit van de thuiswerkers" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa ik bem komende 2 weken niet in gelegenheid. 
    Je weet inmiddels hoe de gaschromaatograaf werkt haal hem deze zondag even op  dan kun je zelf bezig ..
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @willemj  sorry  . Ik ben het niet vergeten maar beetje druk aan mijn hoofd gehad   .
    Ik neem snel contact op. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Percentage 
     IMG_20220903_192521444.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Percentage eerste overhaal gemiddeld.
     IMG_20220903_192210873.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Gewoon stoken met alquitara
     
     IMG_20220903_184216619.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Even een zuur badje gehad .
     IMG_20220903_172954956.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

     de vraag hoe stook je het af en kun je ook een tiny filmpje maken kreeg ik via p.b. en ook app . Nu is ongeveer 60 liter stookwijn wat veel en stook ik het merendeel in mijn grote ketel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

     de vraag hoe stook je het af en kun je ook een tiny filmpje maken kreeg ik via p.b. en ook app . Nu is ongeveer 60 liter stookwijn wat veel en stook ik het merendeel in mijn grote ketel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

     de vraag hoe stook je het af en kun je ook een tiny filmpje maken kreeg ik via p.b. en ook app . Nu is ongeveer 60 liter stookwijn wat veel en stook ik het merendeel in mijn grote ketel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Uitgegist en dus tijd om af te werken.
     IMG_20220903_184348867.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @odevie ja het is beter om nu en dan te roeren  . Ik zelf doe het de oude manier.  Roeren in begin en bij tussen tijds opwarmen . Maar ook tussen door . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa Je kunt je mout erop eesten / roken.  Geeft een wat indringendere mout / bierachtige achtergrond . Mengen met eiken .
    Maar ook spek of droge worstjes  roken kun je het bij gebruiken. .

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 8 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens