Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @kees22 in juiste verhouding zou het kloppen maar niet alle blauwzuur / waterstof cyanide zal zich binden.  Kookpunt en dampthemperatuur van waterstof Cyanide zijn lager dan dat van alcohol . Daarom zal er zeker nog deel van de niet gebonden…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "voorstellen Rinus55" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rinus55 reken uit hoeveel je maximaal aan alcohol nog kunt verwachten.  Dan weet je of het zinvol is 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan NEE dat stook je NIET uit. . Cyanides binden zich ook met alcoholen . (Er zullen nu vast weer  reacties komen van angsthazen en groot schreeuwers ! ) Maar bij gezond verstand is het  evenals met methyl gewoon met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "voorstellen Rinus55" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rinus55 tot hoever hangt af van wat je destilleert en hoe de ketel werkt.    Met een goede stook wijn en goedwerkende ketel zal zeer lang het percentage hoog . blijven. Wanneer percentage dan begint te zakken zal onder de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan pas op met pitten . Bij kneuzen van pitten komt cyanide vrij. Dit is giftig en in te hoge hoeveelheid schadelijk en zelfs dodelijk. Ook al geeft het een amandel achtige bittere smaak slechts enkrle pitten op 100 liter…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @pigion pitten en steeltjes zoveel mogelijk eruit . Kneuzen , even in heet water (kook erover ) Zet het net 2 duim dik onder water, 1 citroen erin uitknijpen. Wijn of bakkersgist erbij . En hou temp tussen 20 en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Vandaag mooi weer even blokje om op de oude trouwe Electra glide.    Naast het forum hier en daar ook wat contacten met mensen die wel lezen op forum maar niet echt actief zijn .   Zo ook Ben een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @albert1969 heb je het SG gemeten ? Met een sg boven 1100 loop je hoge kans op vroegtijdig stoppen van vergistingen .  Daarnaast snelle vergisting is leuk voor gehaaste mensen maar is funest voor estervorming.  Hoge temperatuur gisten is ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @odevie op 1012 zou ik inderdaad niet langer wachten .  Kans op omslaan naar acetaten komt dichter en dichter bij. 
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Hoi" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "MAx temperatuur Turbo gist." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @platenkamp 24 is nog vrij hoog. Ook al geeft de fabrikant dat aan. Bij mij thuis gebeurt het gewoon op kamertemperatuur, 19 a 20 graden. Nu je de mogelijkheid hebt om gecontroleerd te vergisten zou ik zeker van de mogelijkheid…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @haak och ik ben rustig hoor.  .  Misschien is het tijd dat mensen eens wakker worden en inzien dat een waterslot alleen een stankafsluitertje is en zorgt dat r geen rommel in valt als je een werkelijke indicatie van gisting…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @haak jesse klaver moet maar niet meekijken dat ding meet ook fijnstof .🤫
    Maar het werkt ! 
    Nooit geen misverstanden zoals bij de waterslot staarders .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Vodka beslag.
     IMG_20220806_193019683.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    1 week later. .
    Gisting vollop.
     
     IMG_20220806_1940193572.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Volgende whisky stookwijn maken" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @kimikuklinsky zuurte graad en  vegetatie resten maakt verschil.

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 12 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens