-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
@kapisjon zo een beslagje maken is zo klaar en simpel
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Nu 21 dagen wachten en dan is gisting voorbij . Dan ketel voor vodka inrichten . En een goede vodka ( ook van aardappelzetmeel ) haal je minimaal 3 x over. WORDT VERVOLGT., (Eventueel nog nafilteren over kool of… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Terug koelen tot 27 graden en een Saccharomyces cerevisiae en wat gistvvoedingzout erop
Gist erop. .en na uurtje gist het vollop.
IMG_20220730_195407056.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Na 50 tot 60 min is de aardappel “puree” vloeibaar als water als je een goede actieve moutenzym hebt.
IMG_20220730_174837673.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Wanneer de aardappelen groten deels tot ” soep ” is gekookt afkoelen tot 70 graden en mout erdoor .
Na doorroeren is temp rond 67 graden .
Op deze temperatuur zijn zowel alfa als beta amylase actief . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
op 30 kg aardappelen gebruik ik 7 kg gerste mout.
Even tussen stenen grof malen.
Beste is mout vlak voor gebruik te schroten. Ongeschroot is beter houdbaar dan geschroot.
IMG_20220730_162850919.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Mout van gerst wat je niet te heet eest heeft actief enzym waarmee je zetmeel kunt omzetten .
( Er zijn ook winkels waar mout te koop is maar adressen zul je moeten navragen !) -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Hierna koken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Na spoelen goed hakselen .
Gewoon draad eind met een rvs geslepen strip.
IMG_20220730_142702883.jpg -
Robbert posted a new topic "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Mensen doen vaak net alsof dingen als whiskey en vodka maken zo moeilijk en veel werk is . Filmpje en foto verslagje van simpele whiskey is er al . Er zijn meerder manieren van vodka maken van graan , mout… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@stephan dat is hetzelfde
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@stephan dap os diamoniumfosfaat.
Een mineralen sup kun je gewoon de pil van het Kruidvat voor gebruiken . Gaat om koper , mangaan, ijzer e.d. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@stephan wanneer je bij maischen ook de 52-55 graden gebruikt worden eiwitten afgebroken tot aminozuren en isi principe voldoende voeding aanwezig voor gist.
Een beetje dap en mineralen supliment extra kan geen kwaad . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@rumo dat er maar1 bubbel per minuut uit waterslot komt zegt niets. Ik begrijp nog steeds niet dat dat waterslotje aangedragen wordt of aangeleerd wordt als gistings verloop indicator. Dat gebubbel is bijzaak .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ideeënbus stookuitje 2023. Rakija fest Macedonië" – 3 jaren, 10 maanden geleden
Mochten er geïnteresseerden zijn boor Zweden, ik heb Johan gevraagd en hij staat er weer helemaal voor open. Inclusief vers geschoten Damhert voor bereiding van kop tot staart, bbqen, roken, verse en droge worst maken, en alles op de Toendragrill… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ideeënbus stookuitje 2023. Rakija fest Macedonië" – 3 jaren, 10 maanden geleden
Hier een voorbeeld van de 1e reis. https://stookforum.nl/forums/het-cafe/een-weekend-stoken-wild-eten-en-genieten-wie-gaat-mee-naar-zweden/
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ideeënbus stookuitje 2023. Rakija fest Macedonië" – 3 jaren, 10 maanden geleden
Waarom niet? Voor Corona hebben we 2x een stookreis naar Zweden gemaakt. Ook dat zou nog een keer mogelijk zijn. Ik kom niet meer aan het organiseren toe, maar ik ga graag mee met dit soort uitjes hoor 🙂
-
Stookforum vind forumbericht "Cask-tea" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Cask-tea" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Cask-tea, gratis samples!" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
- Meer laden