-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal" – 3 jaren, 12 maanden geleden
Hoi Tuk, je bericht stond nog even in de wachtrij ter goedkeuring van nieuwe leden. Excuses dat je even geduld moest hebben! Welkom hier! En ondanks dat je distilaten aan het afbouwen bent, toch heel erg welkom op Stookforum! Want… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 3 jaren, 12 maanden geleden
@alchemist . Er is een groot verschil in gerst als je 2 of 6 rijig gerst gebruikt. Verschil in opbrengst maar ook verschil in smaak . De een prefereert de standaard meest voorkomende 6 rij de andere de 2 …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ?" – 3 jaren, 12 maanden geleden
@lemmy ja het slijt maar dat is zeer langzaam.l . Een koperen ketel gaat een leven lang mee.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen vergisten vraag!" – 3 jaren, 12 maanden geleden
@houthakkertje met zeef afscheppen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ?" – 3 jaren, 12 maanden geleden
@fred-b vaatwasmachine reiniger gebruik ik bij gewoon schoonmaken na stoken . Als er verkleuring is wat schoonmaak azijn . Wanneer een ketel lang heeft stil gestaan en veelverkleurt door oxydatie dan gebruik ik zoutzur oplossing . En naspoelen met helder… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ?" – 3 jaren, 12 maanden geleden
@fred-b koper kan door zuren en zouten verkleuren / oxideren . Maar je kunt het met weinig moeite vaak weer verwijderen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rietsuiker melasse" – 4 jaren geleden
@pulle bij een te laag pg bij Stoken krijg je kans op zweem in destilaat van koper oxides. Ph boven 3,8 is zeker te advieseren .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kersen advies" – 4 jaren geleden
@houthakkertje een van de beste manieren is wanneer de steeltjes en pitten eruit hebt even de kook erover ( er zijn mensen die enzym toevoegen maar dat is niet nodig als je even paar tellen aan de kook brengt …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kersen advies" – 4 jaren geleden
@houthakkertje een van de beste manieren is wanneer de steeltjes en pitten eruit hebt even de kook erover ( er zijn mensen die enzym toevoegen maar dat is niet nodig als je even paar tellen aan de kook brengt …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol meter" – 4 jaren geleden
@kees22 ik gebruik al jaren een van kunstof. Is nog steeds helder . Ik denk dat er kwaliteit verschil in zit . ( Ik koop ook daarom niets bij ali express zelfs rvs pan vandaar slaat zwart uit van oxidatie) … Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Tonnen / vaatjes" – 4 jaren geleden
@peet gewoon lekker laten gaan .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol meter" – 4 jaren geleden
@pulle even Googlen ” Maatglas kunstof 100 ml “.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting start niet" – 4 jaren geleden
@flip met refractometer zou je een redelijke indicatie van SG of brix kunnen krijgen.
-
Robbert vind forumbericht "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – leuk 4 jaren geleden
-
Robbert vind forumbericht "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – leuk 4 jaren geleden
-
Robbert vind forumbericht "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – leuk 4 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting start niet" – 4 jaren geleden
@flip war is nu her SG ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren geleden
@murmillo vaderdag is net als kerst , paas , moederdag en suikerfeest het meest onzinnige en oubollige om te vieren zou ook gewoon moeten afgeschaft worden ! we leven niet meer in de middeleeuwen . Daar doen wij hier dus… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren geleden
gister een fles courvoisier vsop gekregen en genipt , kreeg ik vanmorgen een Ararat nairy van 20 jaar. Dus vanavond ook maar even nippen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting start niet" – 4 jaren geleden
@flip 3 is inderdaad erg laag. Heb je de gist wel tevoren opgestart in aparte beker ? Je hebt namelijk een aerobe start nodig. .
- Meer laden