Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting start niet" – 4 jaren geleden

    @flip zure smaak wil niet zeggen dat het te zuur is. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Citroenmelisse" – 4 jaren geleden

    @lemmy ja ik ben te  oud voor dat gedoe op telefoons en  ik  type met een vinger en als dat kut Android systeem dan ook nog texten en woorden zelf veranderd omdat het een woord als masseren niet kent dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel distillaat na aanlengen met Spa blauw" – 4 jaren geleden

    @martin74 . Ik haal mijn graan hier in burdaard bij de molen. Daar maak ik ook mijn mout van . Je zou ook online bij  ” demolenwinkel.nl ” kunnen bestellen.  Als je niet zelf mout zou je even moeten kijken…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Citroenmelisse" – 4 jaren geleden

    @lemmy gedroogd

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Citroenmelisse" – 4 jaren geleden

    @moonshiner79 zou inderdaad kunnen . Smaak is wel fris . Maar anders

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel distillaat na aanlengen met Spa blauw" – 4 jaren geleden

    @martin74 je kunt het drinken.
    Misschien is de smaak drinkbaar maar zal ver van een goede gin afliggen.
    Gin is een destilaat op basis van graan alcohol en niet een masseraat op suikerslcohol

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Troebel distillaat na aanlengen met Spa blauw" – 4 jaren geleden

    @martin74 etherische oliën uit kruiden kunnen stollen wanneer percentage zakt . Oplosbaarheid om alcohol is beter dan in water of mengsel van water en alcohol .
     
    Percentage verhogen of klaren met vislijm lost het probleem op.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Tonnen / vaatjes" – 4 jaren geleden

    @peet piep kleine bellen betekent gisting aanwezig. 
    Dus geef het tijd en controleer om de 4 dagen Sg
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Citroenmelisse" – 4 jaren geleden

    Oud recept dat simpel te maken is :  Likeur van citroenmelisse 800 cc alcohol 45%  10 gr citroen melisse 2 gr mint blad 1 gr koriander  1 gr kaneel  Rasp van ¼ citroen schil .   Masseer de kruiden 14…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smartstill/Airstill en betekenisvolle cuts?" – 4 jaren geleden

    @alchemist vergeet niet dat ook kwaliteit uitmaakt waar hart loop begint en eindigt.  Daardoor is op aantal milliliters of percentage scheiding maken niet nauwkeurig.  Je kunt te laat wezen of te vroeg met als gevolg missen van bepaalde laag in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smartstill/Airstill en betekenisvolle cuts?" – 4 jaren geleden

    @frank natuurlijk kun je prima scheiding maken tussen voor en naloop . Probleem is meer dat mensen zelf vrij moeilijk vinden om dat te doen.  Een a 2  druppels op de tong of in theelepel is voldoende als je weet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Tonnen / vaatjes" – 4 jaren geleden

    @peet kijk of je nog kleine belletjes in het beslag ziet .
    1035 zou er nog gisting moeten zijn controleer over 3 dagen nog eens SG

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "voorstellen Rinus55" – 4 jaren geleden

    @rinus55 zit niet een buisje in die tot ietsboven de bodem komt?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Tonnen / vaatjes" – 4 jaren geleden

    @peet wat is SG nu ? 
    Ja als het wat langs deksel rubber lekt zal het borrelen gebeurt zijn.  Weg van minste weerstand zoekt de co2 nu.
    Maar de zwanen halsjes zijn ook geen indicators . Gewoon stank afsluitertjes. . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Tonnen / vaatjes" – 4 jaren geleden

    @peet ik heb dergelijke ook gebruikt gewoon afgedekt met vochtige doek tegen muggen en invallen van troep . Werkt prima . Als vergisting goed is heb je een soort co2 deken aan oppervlakte dan is er geen zuurstof inslag ….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "voorstellen Rinus55" – 4 jaren geleden

    @rinus55 welkom . Wat de functie van het 2e station is hangt af van hoe het er van binnen uitziet.  Het kan een rectificaties station zijn . Het kan een kruidenbox zijn . Een filter. . (Niet alles is een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting start niet" – 4 jaren geleden

    @flip soms kan het enige dagen duren voor het opgang komt. Maar hoe heb je gecontroleerd of het inderdaad niet gist ,? Mensen denken dat een waterslot een indicator is maar dat is het niet ! Dat is slechts een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water (ongoing) review" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water (ongoing) review" – 4 jaren geleden

    Hele leuke review! Als je een filmpje wilt plaatsen is het het beste deze even op youtube te zetten en dan de link te plakken. Dan kun je het filmpje rechtstreeks hier zien! Ik heb donderdag ook weer een nieuw…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water (ongoing) review" – leuk 4 jaren geleden

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 24 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens