Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Probleem vergisting" – 4 jaren geleden

    @martin74 een gisting kan explosief verlopen en inderdaad binnen korte tijd klaar zijn .  Voldoende gist , voeding , ph en temperatuur dan kan het (afhankelijk van de gist ) snel .  Vruchten sap bevat ook diverse vezels en andere…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden

    @arjen geen dank als je vragen hebt hoor ik het . 
    P.s. als je de fles met een propje watten even afsluit dan kan de drank ademen ook door zuurstof zal de kleur meer bruin worden en groene wat afnemen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden

    Wanneer de bladeren van bomen vallen trekt chlorofyl wat terug in takken . Wanneer je snippers gebruikt kan dergelijk hout erin zitten. Chlorofyl geeft groene kleuring .
    Bezinksel aanslag kun je voorkomen door eerst hout te spoelen alvorens gebruik.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden

    @arjen je bericht stond in de spamrij. Sorry dat het even duurde. Door diezelfde spambeveiliging doet je linkje het ook niet. Na 5 berichten kun je links en fotos plaatsen.
    Groetjes, Jan

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden" – 4 jaren geleden

    @johans je kunt eem leuke brandewijn krijgen. 
    Probeer ook  terug te stoken over de sookwijn

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden" – 4 jaren geleden

    Mooe keuze Johan. Gaat morgen de deur uit en heb je als het goed is woensdag in huis. 
    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en heel veel stookpleziee!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "rum wash klaren" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen jeroen van den Berg woonachtig in Steenwijk. Graag wil ik van jullie leren. Er is genoeg te lezen op dit forum heel blij mee." – 4 jaren geleden

    @jeroenvdberg welkom . Voor werken met fruit sappen kun je ook voorpaat tientjes een sapcentrifuge kopen en op de markt of bij plaatselijke boomgaard . ( Noordoostpolder zijn diverse fruittelers ) Wanneer je vruchten gebruikt en niet alleen sap krijg…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden

    @saabtie Ja hoor! Wel even laten weten hoelaat want vrijwel iedereen is al geweest, dan hoef ik niet de hele dag te wachten 🙂 Stuur maar een appje als je er aan komt! 0643404154
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "×Terugkijktip Binnenste buiten Friese Whisky" – leuk 4 jaren geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden

    Ja was zeker leuk jullie allen weer eens gezien te hebben, en sommigen voor het eerst. Ook vast niet de kaatste keer. Nu nog een keer een bbq organiseren.  Als iemand de organisatie op zich wilt nemen zou ik heel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Te koop: Alembik pot still condensor + Dome (met pomp voor koud water en bijbehorende slangen)" – 4 jaren geleden

    @joreb hoi, na 5 berichten vervallen de beperkingen. Dit is een noodzakelijke spambeveiliging 🙂

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden

    De meeste mensen zijn geweest en het was erg gezellig 🙂 Ik ga nu naar huis. Omdat ik niet goed heb bijgehouden wie bij welke forumnaam hoort weer ik niet precies wie er nog moet komen. Maar stuur een apje…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren geleden

    Tot straks bij Stookwinkel!
    Westfalenstraat 14a
    7418 Db Deventer
    De koffie staat klaar!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren geleden

    @pulle koper is een prachtig materiaal voor mee te stoken alleen bin hoog zuur ( lage ph )is er kans dat door zuur / koper contact er processen onstaan waardoor je een zweem krijgt in de drank.  Je kunt dit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren geleden

    @kees22 ik had een tekening voor hem Kees.  Ik heb hier ook zo een filter / rectificatie . Alleen ik had jou immers een tekening gestuurt in dit topic daarom moest ik aan jou denken.  En vroeg mij af of…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren geleden

    @pikketanus als je op koper overhaalt probeer dan altijd boven de 4. te zitten .
     

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens