-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Probleem vergisting" – 4 jaren geleden
@martin74 een gisting kan explosief verlopen en inderdaad binnen korte tijd klaar zijn . Voldoende gist , voeding , ph en temperatuur dan kan het (afhankelijk van de gist ) snel . Vruchten sap bevat ook diverse vezels en andere… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden
@arjen geen dank als je vragen hebt hoor ik het .
P.s. als je de fles met een propje watten even afsluit dan kan de drank ademen ook door zuurstof zal de kleur meer bruin worden en groene wat afnemen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden
Wanneer de bladeren van bomen vallen trekt chlorofyl wat terug in takken . Wanneer je snippers gebruikt kan dergelijk hout erin zitten. Chlorofyl geeft groene kleuring .
Bezinksel aanslag kun je voorkomen door eerst hout te spoelen alvorens gebruik. -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Hoe verwerk je eiken snippers?" – 4 jaren geleden
@arjen je bericht stond in de spamrij. Sorry dat het even duurde. Door diezelfde spambeveiliging doet je linkje het ook niet. Na 5 berichten kun je links en fotos plaatsen.
Groetjes, Jan -
Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden" – 4 jaren geleden
@johans je kunt eem leuke brandewijn krijgen.
Probeer ook terug te stoken over de sookwijn -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden" – 4 jaren geleden
Mooe keuze Johan. Gaat morgen de deur uit en heb je als het goed is woensdag in huis.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en heel veel stookpleziee! -
Robbert vind forumbericht "rum wash klaren" – leuk 4 jaren geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – leuk 4 jaren geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen jeroen van den Berg woonachtig in Steenwijk. Graag wil ik van jullie leren. Er is genoeg te lezen op dit forum heel blij mee." – 4 jaren geleden
@jeroenvdberg welkom . Voor werken met fruit sappen kun je ook voorpaat tientjes een sapcentrifuge kopen en op de markt of bij plaatselijke boomgaard . ( Noordoostpolder zijn diverse fruittelers ) Wanneer je vruchten gebruikt en niet alleen sap krijg… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden
@saabtie Ja hoor! Wel even laten weten hoelaat want vrijwel iedereen is al geweest, dan hoef ik niet de hele dag te wachten 🙂 Stuur maar een appje als je er aan komt! 0643404154
-
Stookforum vind forumbericht "×Terugkijktip Binnenste buiten Friese Whisky" – leuk 4 jaren geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden
Ja was zeker leuk jullie allen weer eens gezien te hebben, en sommigen voor het eerst. Ook vast niet de kaatste keer. Nu nog een keer een bbq organiseren. Als iemand de organisatie op zich wilt nemen zou ik heel… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Te koop: Alembik pot still condensor + Dome (met pomp voor koud water en bijbehorende slangen)" – 4 jaren geleden
@joreb hoi, na 5 berichten vervallen de beperkingen. Dit is een noodzakelijke spambeveiliging 🙂
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 4 jaren geleden
De meeste mensen zijn geweest en het was erg gezellig 🙂 Ik ga nu naar huis. Omdat ik niet goed heb bijgehouden wie bij welke forumnaam hoort weer ik niet precies wie er nog moet komen. Maar stuur een apje… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren geleden
Tot straks bij Stookwinkel!
Westfalenstraat 14a
7418 Db Deventer
De koffie staat klaar! -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren geleden
@pulle koper is een prachtig materiaal voor mee te stoken alleen bin hoog zuur ( lage ph )is er kans dat door zuur / koper contact er processen onstaan waardoor je een zweem krijgt in de drank. Je kunt dit… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren geleden
@kees22 ik had een tekening voor hem Kees. Ik heb hier ook zo een filter / rectificatie . Alleen ik had jou immers een tekening gestuurt in dit topic daarom moest ik aan jou denken. En vroeg mij af of… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren geleden
@pikketanus als je op koper overhaalt probeer dan altijd boven de 4. te zitten .
- Meer laden