-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle zout reinigt inderdaad maar het loogt uit. . kan zorgen voor lekkage. . je moet altijd na zuren omdat je anders ook een zout smaak aan je drank krijgt. .
Voor reinigen kun je beter zwavelwiek gebruiken of sulfiet. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle dat is inderdaad een optie om te gebruiken. .. Oo foto’s zoals ik eerder ook opperde lijkt het dat je flooding hebt. Je kolom loopt vol . Je zal rustiger moeten stoken of in koeling moeten zorgen dat je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle dat is inderdaad een optie om te gebruiken. .. Oo foto’s zoals ik eerder ook opperde lijkt het dat je flooding hebt. Je kolom loopt vol . Je zal rustiger moeten stoken of in koeling moeten zorgen dat je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@rumo een goede flow heet dat . In jou systeem dus goede verhoudingen. equilibrium
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle nee absoluut niet. Zowiezo zal ik nooit turbogist advieseren. . Ik advieseer altijd een oud receptuur waarbij je nooit fout kunt gaan. STOOKWIJN SUIKER . 2 kilo suiker los je op in 1 liter water van 80 gr waarin… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle probeer ook in stooknat temperatuur altijd onder de 95 graden te houden .
Rond 86 – 88 is mooi als dat lukt met een brug temp van rond 81 voor een alcohol stook . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle 8 kilo zou ik nooit in een recept voor 25 liter aangeven . 5,5 tot max 6 kilo.
8 kilo met turbo is vragen om extra werk en bijsmaakjes correcties -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 1 maand geleden
@kees22 gelukt met de latoenkoper. Een honingraat rectificatie filter te maken
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@bewust weet niet of de bbq gaat lukken met al die mensen zo verspreid op verschillende tijden. Dat wordt toch een andere datum denk ik 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen stoken op de manier Pays Fort France" – 4 jaren, 1 maand geleden
@harryd1969 kneuzen en dan even in pan aankoken. Pitten komen dan boven drijven en afscheppen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen stoken op de manier Pays Fort France" – 4 jaren, 1 maand geleden
@harryd1969 het is beter om vooraf de pitten te verwijderen .en daarna te vergist. .
Stoken met de pulp. . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle minder suiker inderdaad betere vergisting . Men denkt vaak dat met bepaalde gisten uit suiker meer winst is te halen . Enige verschil is dat bepaalde gisten onder “hoge druk” langer blijft doorwerken. Maar betekent ook dat ze hun… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ja dat is op foto te zien dat alle platen bubbelen maar zo het lijkt is boven in net zoveel vloeistof als onderin. Bovenin hoort wel vloeistof zichtbaar maar een kleinere hoeveelheid. . Jou suiker stookwijn bestaat dat uit… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle lijkt op veel vloeistof in kolom. .
Flow misschien niet geheel goed !
( Zo lijkt het althans op foto . ) -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle deze foto ziet het er goed uit. Op volgende lijkthet het dat je erg veel vloeistof in de kolom heb staan .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle klink als dat jou verhouding niet geheel klopt in systeem . Bij groter aantal platen moet ook de energie voldoende zijn ( maar ook niet te hoog ) Ik zie niet de hoeveelheid staan. 8 kilo suiker zou je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen stoken op de manier Pays Fort France" – 4 jaren, 1 maand geleden
@harryd1969 wil je iets bitter of een zachtere smaak. Pitten laten zitten geeft bitter. gekneusde kapotte pitten meer bitter en nog meer cyanide. ( Een beetje de amaretto achtigs ) Mooiste methoden voor kersen is ook stoken op of als… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Bubble plate kolom." – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 4 jaren, 1 maand geleden
@berik eigengist bewaar ik meestal in koelkast . Omdat je dan steeds deel gebruikt ( en weer aanvult kun je het paar jaar zo bewaren. Het kan ook inderdaad in vriezer . Maar als je planning maakt kun je ook… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "terug van weg geweest" – 4 jaren, 1 maand geleden
Dat is inderdaad een tijdje geleden! Leuk dat je er weer bent!
- Meer laden