-
Robbert antwoordde op het onderwerp "KH2PO4 en KOH" – 4 jaren, 1 maand geleden
Muffe of azijnzure bijsmaakjes kun je zeker verwachten.
Je zal moeten nacorrigeren of blenden . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "WLP099 Super High Gravity Ale" – 4 jaren, 1 maand geleden
@dutchgold dat gist is al voorzien van voldoende proteïne en hoeft niet extra bij “gevoerd ”
-
Stookforum vind forumbericht "Appelider vergisten onder druk om vervolgens te tappen 😁" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Appelider vergisten onder druk om vervolgens te tappen 😁" – 4 jaren, 1 maand geleden
@dutchgold ik lees dat mensen met de vlotter vaak het probleem hebben dat het slangetje boven de vloeistoflijn uitkomt en dan werkt het niet. Heb je daar ook ervaring mee? Als dat probleem makkelijk te voorkomen is ga ik dat… Meer lezen»
-
Stookforum vind forumbericht "Cider vergisten onder druk" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum posted a new topic "Cider vergisten onder druk" – 4 jaren, 1 maand geleden
In de bierwereld heb ik het al vaker voorbij zien komen. Het onder druk vergisten in een Sodakeg (Fustje van 19 liter) Voor en nadelen kun je oa hier lezen: https://debrakkebrouwer.nl/blog/van-alles-over-koolzuur Mijn doel is om de cider in de keg… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@paolo Prestige Rumgist is binnen en in prijs verlaagd naar 5,00 Rond.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@alchemist . In oude manuals uit destilleerderijen vond je inderdaad verscheidenheid in granen. Er zijn recepturen met meer dan 5 granen en mouten bekent typerend voor iers . Coffey still wordt in whiskey wereld inderdaad gebruikt maar vrij beperkt …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@alchemist zie app. .geen isbn nr. . te oud .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@alchemist Blight beschijft in zijn boek dat de ieren juist al vrij vroeg begonnen met 3 tot zelfs 5 stappen maischen . De eerste ieren waren ook al heel vroeg ( rond 1845 tijdens de grote vlucht naar vs ) … Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@haak je kunt iets vinden van lallemand volgens mij met lacto bacteriën .
Tja turbo gist is voor mensen die gebrek aan smaak vorming en gezond verstand hebben . Met bagger mask je bagger.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
En vergeet niet de whiskey the rijpen op” winter eik ” !! Meeste ierse whisky’s worden gerijpt op durmast .ook wel eerst op Amerikaanse en daarna op durmast . Dat geeft ook de specifieke kleur maar ook de meer smooth… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@haak als je na maischen spoeld uitlekt en iets inkook kun je 7,5 kilo per 25 liter gebruiken .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef als het inderdaad vergelijkbaar is met het druivenconcentraat zou ik hem vergisten met een wijngist zoals de CL23. Je zou er inderdaad een Cognac/Brandy mee kunnen maken. De Limousine eikenblokjes zijn daar zeker voor te gebruiken.
-
Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef hoi Zoef, nee dat niet. Maar wel het gehele assortiment wijngisten van Mangrove Jacks. SN9 en CL23 vergisten helemaal droog. Ook wordt er voor druivenconcentraat vaak Champagnegist gebruikt.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@stookforum het lijk dat er ook meer vezels in moeten zitten. Een soort kruizing melasse en compote. Het zal zeker verdunt moeten tot onder 23 Bx
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@robbert het is net als het druivenconcentraat denk ik. Puur kun je het niet vergisten dus sowieso verdunnen. 70% suiker 👍
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef wat ik er over lees zou het prima bruikbaar zijn. Fraag alleen aan iemand die de taal leest of er op staat of er concerverings middel inzit. Zoniet kun je het verdunnen in warm water met wat Citroenzuur om… Meer lezen»
- Meer laden