Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik is jou vergisting voorbij ? Heb je dat gecontroleerd ?  Er zijn mensen die in de illusie leven dat wanneer een waterslotjes niet meer borrelt de vergisting voorbij is. . Waterslot is geen indicator maar een stankafsluiter.  Wanneer er…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Abinthe, recept van Tiny projects" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @concha er zijn diverse mogelijkheden voor extracties en infuseren  denk aan o.a . stoomextractie ,percolatie  een dry still voor infusie , Centrifuge enz . Als je een oven verstandig vind om alcohol in op te warmen kun je het proberen….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Abinthe, recept van Tiny projects" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @concha oplosbaarheid van stoffen in alcohol en aanwezig water en ook het “weken ,” gaat het om . Niet alle stoffen komen vrij met hoog percentage alcohol alleen . Daarbij is voor deze kruiden 60 % meest effectief.  Het warm…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy je gebruikt zelfde hoeveelheid suiker alleen in andere verdunning . Uiteindelijk is alleen volume verschil

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Koolstof eruit filteren" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije vislijm erdoor roeren en laten bezinken. 
    En volgende keer een beter gist gebruiken . 
    Een goede gist en juiste stookwijze en ( uiteraard een goed werkende ketel) dan zijn na correctie s niet meer nodig. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy  het percentage tolerantie verschild van verschillende gisten.. Maar wanneer je 5,5 kilo suiker gebruikt zal je van alle gisten onder de optimale vergisting het maximum volume /gewicht aan alcohol krijgen.Max 510 gr alcohol per kilo suiker of wel 646…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rumo met schaal temperatuur kun je ook de reflux sturen . Door ijsjoud water te gebruiken zal percentage omhoog gaan en aroma wat zwakker zijn .  Bij b.v. temp van rond 40 – 45 graden heb je meer ” zwaardere…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy een goede kwaliteit gist is een gist die vrij gemakelijk toepasbaar is en geen rare bijdmaakjes produceert.  Denk aan fermentis C70. , Mangrove jack west coast , red star dady , Brugge man bakkers gist.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @evds gezondheid gaat altijd voor.  Fijn dat het weer beter gaat.  Ja een kraantje om te doseren is een uitkomst.   Mooi dat de alquitara jou zo goed bevalt. . Je gaat zeker weer mooie drankjes maken komende tijd als fruit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    De alquitara’s zijn wat in het vergetelhoekje geweest maar nu de laatste paar jaar duiken ze weer meer en meer op  Inderdaard het is wat de juiste pomp vinden zodat de koelbak mooi vol blijft maar dan is het magnefiek…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie ik woon in dorpje 12 km boven Leeuwarden. 
    Je bent welkom. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Je mag best eens langskomen om te proeven maar ik verkoop niets van wat ik thuis maak. . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist ik zie nu ook ja . Auto invullen en autocorrectie van telefoon is klote

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist supermarkt spul als famous grouse. ,johnny walker en Glenfiddich is toch ook badwater . Dus dat is ook niet moeilijk . Of zeg ik nu iets raars ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie thuis niet zo veel meer . Zit geen uitdaging meer in . ( Mannen als alchemist weten mijn ” Nivea ” van product . Ik hou wat voorraad op pijl .  Ik heb jaren geleden bij. Destileerderijen geklust waar…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden


    Het is niet zo spannend of moeilijk whiskey te maken. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie wanneer je gaat maischen moet je een ketel hebben waarbij je zowel in verhogen en temperen van themperaturen snelle reactie hebt .  Electrisch is traag daarin.  Je moet uitgaan dat je per liter eindproduct 4 liter + 3,6 kilo…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie een des of een goed geconstrueerde zelfbouw of whiskey alembic heb je  veel meer aan voor whiskey dan een t500.  Dus zeker een overweging waard . Whiskey is een van de meest gemaakte dranken omdat het ook een van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Hallo experts en liefhebbers" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens