-
Robbert vind forumbericht "Bubble plate kolom." – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Je hebt inderdaad grootse plannen .
Zoek even op forum naar beginners shopping list .
En als je voor serieuze degelijke ketels wil kijken zou ik eerder zeggen kijk even wat Des stills bied in plaats van de grainfather en t500 -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@daan1234 je geeft zelf al het antwoord! Turbo gist en 8 kilo suiker . Hebberigheid met zoveel mogelijk zo snel mogelijk is inboeten op kwaliteit . Gist onder druk zetten en snel te laten werken betekent dat gist ook meer… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@ndre fijn dat de whiskey in de smaak viel.
Als ik gedateerde whiskey tegen kom van 1965 laat ik zeker weten .
👍👍 -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@berik levende dunder is achterhaald en domweg alles in een bak flikkeren als dunderpit in kneierij. Ik heb zelf de manuals en vakboeken overgehouden uit opruiming / digitalisering van een destilleerderij . Ik heb verder nooit gezocht . Weet niet… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@berik sorry maar ik ben al 40 jaar bezig van de tijd voor allerlei filmpjes . Ik gebruik oude manuals en geen hobby boekjes van hobbyisten geschreven voor Hobbyisten en met 1000 filmpjes 1000 verschillende ideeën dus die bekijk ik… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rijsthulzen" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@moonshiner79 je kunt wat roggemeel en rijsthulsen gebruiken. Vergeet niet wat langer te maischen met roggen op 55 graden .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy de kans is zeer klein dat het vanuit de tape komt. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy het is inderdaad lastig om sg te bepalen met een dobber of een gewone refractometer maar er zijn diverse viscositeit meters waarmee het wel kan en om te rekenen is . Ook de pal plato meter kum je gebruiken…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken . Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onzin. . Het is al sinds minden vorige eeuw dat… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest. Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder. Karbonades en afvalresten om een dunder te maken . Forum onzin Dunder is de restanten die overblijven na het destilatie in de ketel deze worden hergebruikt in… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
De fabrikant overweegt een verpakking te maken voor kleinere kegs en eventueel de sodastream.
-
Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Deze is inmiddels wel binnengekomen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool is er wat mis door slechte… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookforum dat had ik zelf wel verwacht. De verhouding zoetstof is erg hoog. Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet.
Maar verder vond ik het een prima tonic. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten wat… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik heb overigens een 3e van de sweetner niet gebruikt. Smaak is wat mij betreft precies goed zo.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik heb ook een keg neergezet met Tonic. Keg is incl de quick disconnects net een paar cm te hoog voor in de koelkast. Wel jammer. Maar op de zaak is het sowieso onder de 10 graden dus doen we… Meer lezen»
- Meer laden