Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Bubble plate kolom." – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Je hebt inderdaad grootse plannen . 
    Zoek even op forum naar beginners shopping list . 
    En als je voor serieuze degelijke ketels wil kijken zou ik eerder zeggen kijk even wat Des stills bied in plaats van de grainfather en t500

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @daan1234 je geeft zelf al het antwoord!  Turbo gist en 8 kilo suiker .   Hebberigheid met zoveel mogelijk zo snel mogelijk is inboeten op kwaliteit . Gist onder druk zetten en snel te laten werken betekent dat gist ook meer…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre fijn dat de whiskey  in de smaak viel. 
    Als ik gedateerde whiskey tegen kom van 1965 laat ik zeker weten . 
    👍👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik levende dunder is achterhaald en domweg alles in een bak flikkeren als dunderpit in kneierij.  Ik heb zelf de manuals en vakboeken overgehouden uit opruiming / digitalisering van een destilleerderij . Ik heb verder nooit gezocht . Weet niet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik sorry maar ik ben al 40 jaar bezig van de tijd voor allerlei filmpjes . Ik gebruik oude manuals en geen hobby boekjes van hobbyisten geschreven  voor Hobbyisten en met 1000 filmpjes 1000 verschillende ideeën dus die bekijk ik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rijsthulzen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @moonshiner79 je kunt wat roggemeel en rijsthulsen gebruiken.  Vergeet niet wat langer te maischen met roggen op 55 graden .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rummy-dummy de kans is zeer klein dat het vanuit de tape komt. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rummy-dummy het is inderdaad lastig om sg te bepalen met een dobber of een gewone refractometer maar er zijn diverse viscositeit meters waarmee het wel kan en om te rekenen is . Ook de pal plato meter kum je gebruiken….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken .  Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onzin. . Het is al sinds minden vorige eeuw dat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest.   Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder.  Karbonades en afvalresten om een  dunder  te maken . Forum onzin  Dunder  is de restanten die overblijven na het destilatie in de ketel deze worden hergebruikt in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    De fabrikant overweegt een verpakking te maken voor kleinere kegs en eventueel de sodastream.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Deze is inmiddels wel binnengekomen.

    Mangrove Jack’s – Lactose poeder – 500 Gram


     
     1648770376-55004-1.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool is er wat mis door slechte…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @stookforum dat had ik zelf wel verwacht.  De verhouding zoetstof is erg hoog.  Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet.
    Maar verder vond ik het een prima tonic.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Ik heb overigens een 3e van de sweetner niet gebruikt. Smaak is wat mij betreft precies goed zo.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Ik heb ook een keg neergezet met Tonic. Keg is incl de quick disconnects net een paar cm te hoog voor in de koelkast. Wel jammer. Maar op de zaak is het sowieso onder de 10 graden dus doen we…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens