Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Opnieuw voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Dag Stan, Opnieuw welkom. Excuses! Wij hebben last van heeeeeel veel spambots, we hebben er laatst maar liefst 60.000 verwijderd. Het is onmogelijk deze stuk voor stuk te beoordelen. Een belangrijk kenmerk dat bijna alle spamaccounts hebben is een cijferreeks…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "De Winexpert wijnpakket ervaring" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Gisteren heb ik op het kantoor van Bevie verschillende variaties mogen proeven. De kwliteit is echt heel erg goed. De sappen worden echt gesourced van wijnboerderijen uit de gebieden die op het pakket vermeld staan. Een Chili Cabernet Sauvignon komt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "De Winexpert wijnpakket ervaring" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Nu de hele maand 15% korting op alle WinXpert wijnmaak kits
    https://www.stookwinkel.nl/product-categorie/winexpert-wijnmaak-kits/?orderby=popularity
     
     social.jpg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum posted a new topic "Even de cache legen als je Stookwinkel gebruikt" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Door een aanpassing van de programering op http://www.stookwinkel.nlwerkt bij sommigen van jullie de zoekfunctie niet. Dit is aan onze kant opgelost, maar veel browsers roepen de oude site op uit de cache van de eigen browser. Als je bij de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum posted a new topic "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    https://www.stookwinkel.nl/product/still-spirits-tonic-water-flavouting-kit-19-liter-tonic/ Nieuw! Still Spirits heeft een flinke poos geleden een testpakketje opgestuurd en Robbert heeft dit product thuis getest. Deze testuitslag heeft er toe geleid dat het in productie is genomen. Voor nu is er alleen nog de basic versie,…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @nolletje 
    Ik wil wel, maar het is wel lastig als er alleen grootverpakkingen zijn. Mijn klanten zijn klein, dus lage afzetmarkt. En verzenden uit US is kostbaar. 
    Het verzenden maakt de verpakkingen erg duur en dat is een drempel voor veel particulieren.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @murmillo folder voor als je wil bier brouwen . Dan prima. 
    Carlson heeft ook de redstar en andere distillers gisten .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @murmillo  ????? Wat bedoel je ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @nolletje je moet zoeken op LD carlson yeast

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist alcohol tollerantie. Temperatuur toelerantie , ph tolerantie

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist usw 6 en c79 zijn   bijna gelijk aan redstar dady maar beide minder tolerant . De 5 kilo verpakkinh is via groothandel wel goed verkrijgbaar

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre proost !

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ketel vulling" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Wanneer je te vol doet krijg je o.a. kans op overkomen en de expansie van vloeistof en damp kan zorgen dat je druk opbouw krijgt. Bij te weinig vulling ia er kans op droogkoken en de flow wordt beïnvloed ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    In top van bocht een gat boren van 15 mm busje erin solderen en je kunt met een siliconen stop met een gaatje erin een thermometer plaatsen 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @lambik  diastatisch vermogen hangt af van hoe het mout is geeest . Dus drogings temperatuur. Meestal zijn de lichte mouten diastatisch . Mouten zoals men in volksmond pilsmout noemt zijn met hoog diastatisch vermogen . Donkere , caramel , rook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @lambik  mout graan verhouding mag tot 10% mout op het graan aandeel zijn . Let wel op dat je diastatisch mout gebruikt. gist als mangrove Jack west coast is prima gist . Wat voor graan is het ?  Bij gewoon…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @moonshineaandelek een tweede stook op een lage temperatuur .  Damp onder de 88 gr houden op de brug .
    Zeker eerst goed reinigen van ketel .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @moonshineaandelek bij lichte aanslag of kalk werk schoonmaakazijn of citroen zuur prima .. Als fruit erg lang staat is er grote kans op verzuren . Ph kan zelfs onder de 2,8 zakken.  Maar ook al bij ph van 3,5 is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @moonshineaandelek je hebt of te lang gewacht met schoonmaken of het geen wat je hebt gestookt was te laag in ph. Dan krijg. Je versnelde oxidatie en rommel mee.  Bij ernstige vervuiling en verkleuring op de kop zetten kurk in…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

  • Alchemist

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens