Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @keije wanneer je een 100% vergistingen hebt en een heldere stookwijn zal er weinig aan kunnen branden. . zit er nog rest suiker in kan het aankoeken op een inwendig element . Wanneer je zou gaan werken met een beter…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @larsje40 je kunt er net zoals met een kleine alquitara van allerhande drankjes op klaarmaken . Wanneer je er 1,5 liter drank van 45 % in zou verwerken krijg je altijd na destilatie en eventueel verdunnen weer 1,5 drank minus…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Whisky van begin tot eind" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @sammy even aan de kool brengen en san zachtjes door latem pruttelen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @keije  word de verwarming door thermokoppel in en uitgeschakeld of heb je vermogen regeling waardoor je niet steeds warmte fluctueert .
    Ga je ook iets nog om verwarming maken waardoor je geen aanbranden eraan  krijgt .
    ( Koker van monelgaas o.i.d. )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Temperatuur suiker en turbo gist stook" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @keije je vraagt hoe suiker en turbogist mash te verstoken.  Zelf ga ik voor toch betere producten dan dat . Maar goed om toch nog iets ervan te kunnen maken zou je het met een brug temperatuur van tussen 78,3…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @sammy Thuis doe ik het met een grote pan , een gasbrander en een houten roer staaf . Gewoon handmatig. ( In filmpje whiskey maken , beslag maken zie je een soorthelijk voorbeeld.) Ik doe het thuis  gewoon handmatig.   …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @hru 2x achter een sluited overgehaald

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verhouding suiker en water" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @lambik bij een hoge brix waarde wordt het moeilijker
    Voor organismen om te functioneren. . 
    Boven de brix van 70 kunnen micro organismen niet overleven. .
    Heel veel gisten hebben al moeilijk om te overleven bij een brix waarde van  25. 
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Watermeloen kweken" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Hoi aWatermeloen, Je vind hier vooral stokers, ik weet niet of er veel kwekers zijn.  Het is de bedoeling dat je jezelf eerst even voorstelt in een nieuw topic. Na een aantal succesvolle berichten geeft de spambeveiliging je meer rechten…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Advocaat recept" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Nog even en het is weer Pasen. We halen hem nog een keer naar boven! Het advocaat topic. Ouwe wijven drankje of vinden jullie het stiekem ook wel lekker? Er staan wat inactieve leden tussen zoals Piet (voorheen Betweter) met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Van paaseitjes tot iets lekkers ." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Het is weer die tijd van het jaar. 
    Weer een paar zakken eitjes in huis dus klen grappig receptjes maar weer tussendoor maken. 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Stookwinkel stapt over naar PostNL" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum posted a new topic "Stookwinkel stapt over naar PostNL" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Velen hebben het al eens gevraagd, of we niet kunnen overstappen naar een andere vervoerder met een beter trackingsysteem. Natuurlijk is er geen pakketdienst foutloos. Maar we zagen uiteindelijk genoeg punten bij de huidige vervoerder die beter zouden kunnen waardoor…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist  mooi dat mijn foto’s goed zijn overgenomen en beschrijving ook. .   Wel is van belang even te vermelden dat het een makkelijk en een snel klusje lijkt maar toch tijd en nauwkeurigheid vergt.    Zelf heb ik door…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist omdat je het vat infeite wil brengen naar een sherry ” omgeving ” kun je door een graanbrand toe te voegen een verhoogde verestering krijgen.  Wat normaal in lager tijd of bij meerdere keren lager van sherry gebeurt is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @pikketanus 2-4 gr per liter inhoud .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist dat is een bruikbare optie .
    Hoewel ik zelf de sherry in percentage wat zou verhogen met alcohol of 1/3 korenbrand.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist dat is inderdaad niet verkeerd om eerst te vullen met calcium carbonaat . Na 24 uur spoelen en zet even een merkstreep met potloot op deksel en rand zodat bij monteren hij weer exact op zijn plaat komt

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    De laatste glaasjes genepi oude voorraad maar nuttigen vanavond.  De nieuwe voorraad is in de maak.
     
     IMG_20220320_175657202.jpg

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens