Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Onlangs gespot in de winkel" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner ik had tijdje terug een topic en filmpje over sourmash gemaakt . Daar is weinig reactie en intresse in geweest anders was daar misschien ook wel het kaam verhaal naar Boven gekomen. Want ook met sourmash whiskey productie komt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Fruitig luchtje graanvergisting" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner klopt ook bij sherry en port wordt wel kaamvorming gestimuleerd

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist gewoon beetje voorraad aanvullen . T is whiskey dus simpel te maken drank .
    Ochtend maischen en over 3 a 4 weken stookje doen middagje werk en 2e stook paar uurtjes dus niet echt boeiend en uitdagend .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @stookje kaam is een soort van oppervlakte schimmel ontstaan door zuurstof en snel delend gist aan oppervlakte. Dit kan een aparte lucht geven. Beetje wijn achtig .  Niet meteen onaangenaam.  Zolang het niet zwarte of blauwe zwemen vertoont kun je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @stookje waarschijnlijk is het kaam . Dat kan geen kwaad ..je kunt het verder afstoken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Zakje klaar dus zaterdag maïschen . Nooit te lang wachten als mout door de molen is . 
     IMG_20220309_200820074.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    12 kg mout even door molen gehaald.  Nu nog 24 kilo graan en kunnen we aan de slag .
     IMG_20220309_194651459.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Essance  1lb voor 1 gallon :
     IMG_20220310_1712301462.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Inclusief 
     IMG_20220310_1716559122.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Variant
     IMG_20220310_1716222152.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Nog wat uit 1906 :
     IMG_20220310_1714058692.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @glennfiddich meeste mensen kennen momenteel eigenlijk alleen de smaak van de modernere commerciële absinth’s omdat jaren lang het niet meer gemaakt werd. In begin vorige eeuw zijn de absinth producenten genootzaakt geweest om te overleven de absint zonder alsum te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @meneer-van-beusdenkom de meeste kruiden kun je via pit en pit bestellen.   Je kunt ook via Jacob hooy en natuurplaza een redelijke alsum verkrijgen . Zelf bestel ik  alsem , citroen melisse , quinine , zwarte kastanjes en de geneppi via…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum runners" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @meneer-van-beusdenkom apparaatjes als b.v. de atago pal werken het best voor Brix metingen bij melasse . Schuimen kun je prima voorkomen door wat plantaardige olie van tevoren toe te voegen . Ook max vulling van ketel van 2/3 , kooksteentjes…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @moonshiner79 zowel voor smaak als voor hoe het eruit ziet. Zuiveren van suiker ,( ook al is het geraffineerde tafelsuiker ) geeft een betere kwaliteit en resultaat.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum runners" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @a-spirit melasse is lastig meten dat klopt. .na even koken en zuiveren en bij 20 gr en in voldoende verdunning krijg je een redelijke aflezing met een SG dobber. Een digitale refractometer brix meter werkt het nauwkeurigst maar zijn vaak…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @moonshiner79 nee dat kañ niet met glycerine vervangen op dat punt. . het is om de SUikersiroop echt kristal helder te krijgen.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @glennfiddich de meeste hand boeken die ik heb zijn allemaal voor de proffesionele sector . .Dus het is even kwestie van delen door .  ook  de tiny recepten zijn terug gerekend . Lastiger is dat ook in aantal boekjes zijn…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens