-
Stookforum vind forumbericht "Onlangs gespot in de winkel" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@mccorner ik had tijdje terug een topic en filmpje over sourmash gemaakt . Daar is weinig reactie en intresse in geweest anders was daar misschien ook wel het kaam verhaal naar Boven gekomen. Want ook met sourmash whiskey productie komt… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Fruitig luchtje graanvergisting" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@mccorner klopt ook bij sherry en port wordt wel kaamvorming gestimuleerd
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@alchemist gewoon beetje voorraad aanvullen . T is whiskey dus simpel te maken drank .
Ochtend maischen en over 3 a 4 weken stookje doen middagje werk en 2e stook paar uurtjes dus niet echt boeiend en uitdagend . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@stookje kaam is een soort van oppervlakte schimmel ontstaan door zuurstof en snel delend gist aan oppervlakte. Dit kan een aparte lucht geven. Beetje wijn achtig . Niet meteen onaangenaam. Zolang het niet zwarte of blauwe zwemen vertoont kun je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@stookje waarschijnlijk is het kaam . Dat kan geen kwaad ..je kunt het verder afstoken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden
Zakje klaar dus zaterdag maïschen . Nooit te lang wachten als mout door de molen is .
IMG_20220309_200820074.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden
12 kg mout even door molen gehaald. Nu nog 24 kilo graan en kunnen we aan de slag .
IMG_20220309_194651459.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
Essance 1lb voor 1 gallon :
IMG_20220310_1712301462.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
Inclusief
IMG_20220310_1716559122.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
Variant
IMG_20220310_1716222152.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
Nog wat uit 1906 :
IMG_20220310_1714058692.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@glennfiddich meeste mensen kennen momenteel eigenlijk alleen de smaak van de modernere commerciële absinth’s omdat jaren lang het niet meer gemaakt werd. In begin vorige eeuw zijn de absinth producenten genootzaakt geweest om te overleven de absint zonder alsum te… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@meneer-van-beusdenkom de meeste kruiden kun je via pit en pit bestellen. Je kunt ook via Jacob hooy en natuurplaza een redelijke alsum verkrijgen . Zelf bestel ik alsem , citroen melisse , quinine , zwarte kastanjes en de geneppi via… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum runners" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@meneer-van-beusdenkom apparaatjes als b.v. de atago pal werken het best voor Brix metingen bij melasse . Schuimen kun je prima voorkomen door wat plantaardige olie van tevoren toe te voegen . Ook max vulling van ketel van 2/3 , kooksteentjes… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@moonshiner79 zowel voor smaak als voor hoe het eruit ziet. Zuiveren van suiker ,( ook al is het geraffineerde tafelsuiker ) geeft een betere kwaliteit en resultaat.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum runners" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@a-spirit melasse is lastig meten dat klopt. .na even koken en zuiveren en bij 20 gr en in voldoende verdunning krijg je een redelijke aflezing met een SG dobber. Een digitale refractometer brix meter werkt het nauwkeurigst maar zijn vaak… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@moonshiner79 nee dat kañ niet met glycerine vervangen op dat punt. . het is om de SUikersiroop echt kristal helder te krijgen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@glennfiddich de meeste hand boeken die ik heb zijn allemaal voor de proffesionele sector . .Dus het is even kwestie van delen door . ook de tiny recepten zijn terug gerekend . Lastiger is dat ook in aantal boekjes zijn… Meer lezen»
- Meer laden