Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo Ik heb wat adressen en wat nog oude” ingangen ” om bepaalde dingen toch te krijgen . Ook mijn alsum , citroen melisse , quinine , zwarte kastanjes en de geneppi e.d. is soms wat wachten en verzendkosten zijn…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Ik heb een pakje binnen gekregen met de Artemisia umbelliformis . Ook een Bijvoet variant.   Ook wel de artemisia genepi genoemd.  Ik zal wat alcohol nu moeten maken. .druk druk druk. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Starter" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @splash voor alcohol Stoken gebruik je de kolom wil je smaken overhalen gebruik je een alambiek. De grainfather is voor brouwen / maïschen en een alcohol maken prima geschikt maar wil je echt voor likeuren en veel smaak gaan gebruik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo door de engelwortel iets te minderen en wat meer limoen toe te voegen zal de bittere smaak minder zijn. Ook wanneer je de absinth inschenkt en er een schijfje limoen in uit te persen zal het minder bitterzijn ….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Absinth recepten uit werkboek 1863" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Absinth recepten uit werkboek 1863" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @moonshiner79 ik heb nog 1,5 m2 geperforeerde rvs plaat staan en  Ook koperplaat maar niets wat je gelijk kunt gebruiken .  Er  ligt inderdaad ook nog zo een alambiek onder de werkbank . Maar zo te zien heeft die een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @murmillo nee de tiny is niet  pontaliers. maar wel een origineel recept.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "2 rvs melk ketels te koop." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Foto van ketel uit oud hobby stook boekje als voorbeeld van een simpele werkende ketel .
     IMG_20220306_1654545092.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "2 rvs melk ketels te koop." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Ik heb nog 2 keteltjes staan . Hoermee is vrij simpel een goedkoop keteltje te bouwen .zonder deksel €25 met deksel €35,00
    Zie volgende foto als voorbeeld d
     IMG_20220306_162806030.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Zelf gebruik ik deze kop voor absinth dan zonder de lens erin .
     IMG_20211031_1530189872.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis ik weet niet of Jan stookwinkel het heeft. Lijkt mij wel een standaard product . 
    @stookforum ?? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist een turkse hoed is cilindrisch met platte bovenkant. Kan wat taps toelopen. 
    Zoiets als op deze foto

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis afstoken kun ke het best boven 5 .0 zitten. 
    Melk maakt een bende van de stook ketel. Niet handig daarvoor te gebruiken .voor omhoog calcium carbonaat of natrium bicarbonaat.
    Voor ph omlaag calcium sulfaat. , wijnsteenzuur ,phosforzuur of zwavelzuur

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis begin op 4,7 a 4,5  en het mag zakken tot op zijn laagste 3,2. Maar dan ook meteen na gisten afstoken. . laten staan krijg je door laag ph tijdens staan toch verhoogde kans of acetaat . En denk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @murmillo pontalier recept heeft mijn persoonlijke voorkeur  Staat ergens anders op forum

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recept 4
     Screenshot_20220306-1334262.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recepten 3
     Screenshot_20220306-1335333.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recept 2
     Screenshot_20220306-1334563.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Originele absint recepten  van voor absinth wet. .
     Screenshot_20220306-1334264.png

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens