Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @lambik ik zie vaker dat het borrelen wordt gezien als indicatie maar dat is niet een goede leidraad.  Vaak staan die dingen al stil ondanks dat er nog gisting is. Minime lekjes bijvoorbeeld langs het gietrandje kan al voldoende zijn…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @lambik ja zo kun je het zien . Maar ik gebruik die plastic dingen niet . Niet vanwege het gebubbel maar ze zijn kwetsbaar  Broed nesten van bacteriën . Slecht schoon te maken dus je moet ze eigenlijk na elk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo vraag een krachtstroom aansluiting aan omdat je b.v. een andere kookplaat wil.   Dan wordt het kostenloos veranderd

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo je heb toch onder de meter 3 x 35 Amp hoofdzekering zitten? Of jeb je maar 1 hoofdzekering ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo enige wat soms de vrouw lastig vind is als ik een paar dagen een paar gisttonnen in bijkeuken heb .  Maar ze vind het lelijk / rommelig.  ( Ik gebruik gee waterslotjes dus onnodig geluid is er niet )…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner als ik rust wil pak ik een van de motoren en ga ik een stuk rijden . Of ga in schuur of naar loods ik heb een frame gebouwd en moet een motor worden. Dat geeft rust. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mancave overpeinzingen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner ik ben baas is mijn huis. Ik laat mij niet verbannen tot een mancave.  Als ik wil destilleren of iets bereiden doe ik dat waar het op dat moment het meest praktisch is . 😄

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "professionele moderne " dunder "" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo ik ben nu eerst bezig met graan naar mout.  Ik ga zometeen naar molen Burdaard wat bijhalen ik heb iets te kort voor 10 liter whiskey .  ( Ik heb afgelopen weekend 6 liter van mijn voorraad weggegeven dus…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mashvräag" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @peter2904 waterslot is niet een echte indicator maar een onluchter /stankafsluiter .Dus het niet meer borrelen is geen vast gegeven om van uit te gaan  Je zal dus even moeten checken of er verder geen gisting meer is . Wacht…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "professionele moderne " dunder "" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Ik kan weer wat aan de slag Vandaag pakket uit Engeland.  Na 3 jaar weer nieuwe voorraad ” moderne Dunder ” / dunder vervanger / dunder extract . (Beetje veel maar ik heb wel paar liefhebbers.) Voordelen van deze vorm…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash vraag" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @thetis bij. Een gezonder vergisting zal een ph 1 a 1.2 punt zaken . Dat is noemaal. . Wanneer je meer foezels , vezels en etherische oliën in de ketel hebt zal er ook meer aroma overkomen dan wanneer je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash vraag" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @thetis paar kook steentje onderin dan moet het goedkomen .
    Ik weet niet wat voor gist je gebruikt maar ga uit van 18 tot 21 dagen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash vraag" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @thetis je zet het net 5 cm onder water . Ja je kunt het in kookzak het beste afstoken. 
    7 dagen gisten is weinig .  Het zou zonde van het fruit zijn als je er een turbo gist in doet. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist als er vluchtende kuddes vee bij jou voorbij rennen weet je waar ze vandaan komen.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist  helaas ben ik wegens bijna droog staan van vaatje  zelf ook genoodzaakt een paar turfmopjes op te halen om toch weer wat mout te gaan maken.   12 kilo gerst en 6 kilo tarwe  inmiddels achterin auto liggen . Ik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist. Bedankt voor de credits maar  ik ben niet bedenker van gebruik van grondwater / veenwater . ik ben meer Verbaast dat het weinig gebruikt wordt. Het is van oudsher omschreven  dat eigenschappen vanaf de basis producten doorwerkt in het…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @johnnieboy toets op google in  : vavor stookketel .  Dan vind je ketels

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Witte wijndruiven concentraat ervaringen mogen hier" – leuk 4 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte wijndruiven concentraat ervaringen mogen hier" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @moonshiner79 de snelheid van gisten lun je afremmen door op lagere temperatuur te gisten . Ph van 4.2  – 3.8 is prima.   Nu bij 5,5 is geen probleem en zal niet nadelig zijn in smaak.  De kristallen kunnen door warmte…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist het is niet zozeer de tijd van 3 uur maar 3 uur in een weber  bbq met deksel  ..
    Een bbq met deksel wordt gauw heet .
     
     
     
     

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens