-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@roxyjai als je geen alcohol meter hebt kun je een lepel en aansteker gebruiken voor kleine indicatie. Paar druppels uit uitstroom op lepel aansteken brand het meteen is percentage boven 48 % brand het bijna onzichtbaar is het boven 70… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
(Ook hiervan de fermentatie restanten die je over houd kun je ook als begin voor een nieuwe batch gebruiken voor een sourmash )
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo inderdaad op het graan vergisten. Voor stoken Uitlekken En via filterdoek naar ketel hevelen.
Ja is een ferme stevige smaak die je krijgt. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 4 maanden geleden
@grensjager2 🙏🙏
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo inderdaad ongeveer 35 liter en je zal ongeveer 2,8 a 3 liter drank overhouden.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "kraantje wappie" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@stookje als je bij een eventuele volgende bestelling het even aangeeft in het opmerkingenveld doe ik er gratis een voor je bij!
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@ithebreather begin gewoon met gerst . Het is ook de soort die het meest algemeen bruikbaar is.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hogedrukventiel" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@grensjager2 helemaal goed . geregeld
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Semi automatische ketel of eigen RVS apparatuur voor start bier brouwen" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@jaboulet indien je werkgever deze met creditcard betaald heeft is de betaling wellicht terug te vorderen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hogedrukventiel" – 4 jaren, 4 maanden geleden
Ik heb wel wat voor je liggen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny en wat is kou diastatische met actief enzym ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny de temp hang er van Af wat ik wil voor resultaat. Als ik juist veel rooksmaak wil hou ik ook rond 42 -48 gr aan. Voor de roasted op kool of turf zal de temp rond 180 gr… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo en !! Je verbetert de kwaliteit en ook je geeft het een eigen draai. En je maakt niet de eenheids worst. Immers ook belangrijk een zelf gemaakte mout verwerk je vlot . Het ligt niet eerst maanden op een… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo het valt mij op dat er voornamelijk word gesproken over mouten kopen en de whisky recepten steeds met pils mout zus , whiskey mout zo vol staan . En dat het mouten en eesten als experiment wordt gedaan… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny buiten is wat erg fris , het beste is ook het in gelijkmatige laag te spreiden. Zodat ook de temperatuur gelijkmatig is. In een emmer met warmte riem is de buiten kant warmer dan de core . Gelijkmatig sprijden… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny ik mout en eest eigenlijk tegen woordig op simpele routine . . wat ik wel doe is vooraf graan wegen . Na mouten wegen en na eesten zodra droog lijkt weer wegen . Ik zorg tijdens het mouten dat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny let op er zit ook tussen mouten voor bier en whiskey verschillen. mout is beste om core temp max 48 voor diastatisch vermogen ( enzymen werking te behouden. ) Groenmout wordt op verscheidene manieren wel toegepast. Ook wel meteen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Ik ken de kan manier niet.
De manier van maischen hangt af wat voor mout of granen je gebruikt. En dat hangt af van jou smaak van type whiskey.
Aan de hand daarvan kan ik een suggestie doen betreft recept -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik voor zelf mouten heb emmer nodig , een plaat om op te spijden , een doek voor afdekken en iets om te eesten dat kan zelfs boven de CV . Of op bbq ( Ik ben geen voorstander van… Read more»
-
Robbert liked forum post "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden
- Meer laden